Nekromanti LinCon-logg

chrull

Stockholm Kartell
RasmusL;n92149 said:
Hmm... Det säger något om hur fett misslyckad vår marknadsföring var med andra ord. Jag skulle gissa på ca 40 unika spelare och då var nästan 20 av dessa forumfolk eller minions. Sju "reklamskyltar" tejpade på golvet i konventets korridorer och några dussin reklamfolders spridda över konventet var antagligen helt fel (mängd, utformning, budskap, etc) eller så var vår entré, trots bilder tejpade på väggarna och en "stå här så hjälper vi dig!!!!!"-skylt, inte tilltalande nog. Det alternativa svaret är väl att indierummet är passé vilket inte känns helt otroligt det heller.

Eller så är Lincon inte till för rollspelare längre?

Genesis

Ni dés ni maître
chrull;n92312 said:
Eller så är Lincon inte till för rollspelare längre?
LinCon har väl länge varit dåligt på rollspel. Indierummet har fått lite fart på det, men det känns fortfarande som att fokus ligger annorstädes.

RasmusL

Champion
Genesis;n92315 said:
LinCon har väl länge varit dåligt på rollspel. Indierummet har fått lite fart på det, men det känns fortfarande som att fokus ligger annorstädes.

Om det är 1200 deltagare och vi bara lyckas locka ~50 så skulle jag säga att vi antingen måste optimera marknadsföringen eller acceptera att det är en klubb för inbördes beundran (och då kan vi lika gärna sitta hemma hos mig, jag har godare mat, gratis inträde och alltid en flaska rödvin inom räckhåll).

RasmusL

Champion
Genesis;n91986 said:
3: Rasmus har väldigt många syskon. Jag hade nog föredragit att stanna och spela rollspel framför att åka på krökarfest i Ryd, men jag hade trevligt ändå, trots ljudnivå och trots att jag valde att inte dricka. Jag vann första omgången som blå i The Resistance och andra omgången blev inte färdigspelad, så min winning streak är ännu intakt.
Team Legion avslöjade dig dock och hade det inte varit för ett regelhaveri så hade vi tagit er, lätt :)

Genesis

Ni dés ni maître
RasmusL;n92319 said:
Om det är 1200 deltagare och vi bara lyckas locka ~50 så skulle jag säga att vi antingen måste optimera marknadsföringen eller acceptera att det är en klubb för inbördes beundran (och då kan vi lika gärna sitta hemma hos mig, jag har godare mat, gratis inträde och alltid en flaska rödvin inom räckhåll).
För egen del tycker jag att det var en perfekt blandning mellan nya och gamla spelare. Problemet brukar alltid vara att jag inte får spela med andra forumiter (som som vi alla vet är bäst på rollspel). Men självklart är ju en del av indierummets poäng att sprida evangeliet.

RasmusL;n92328 said:
Team Legion avslöjade dig dock och hade det inte varit för ett regelhaveri så hade vi tagit er, lätt :)
Ha, att avslöja är bara första steget, man måste övertyga de andra, också! Och oavsett anledning är min winning streak fortfarande intakt.

McAber

Varulv
Hann inte spela något i Indierummet i år. Eftersom jag bara var på konventet i två dagar prioriterade jag inbokade spelpass och i viss mån barnvänliga aktiviteter (som att bli skjuten med pilbåge).

Hade jag haft mer tid hade jag nog trillat in i Indierummet någon gång. Utifrån verkade det dock vara en bra blandning på spel.

Utanför Indierummet var det inte så mycket att välja på, speciellt om man som jag vill sova på natten. Har man dessutom bara två dagar att tillgå blir det inte mycket kvar.

Det vi spelade var emellertid bra. Två pass Centuria och ett pass Western.

40 unika spelare under fyra dagar låter inte jättemycket. Var det stor skillnad på dagarna och tider på dygnet? Särskilde sig familjedagen på något vis?

Jag undrar om det är så att man förlagt alla rollspel till de små grupprummen och inte vill boka upp hela klassrum för rollspel numera. Eller är tillströmningen så det inte är så stor, vara sig av scenarion eller spelare?

Rickard

Urverk speldesign
Hellzon;n91959 said:
1x Imagine. /.../ Fick hålla tyst en stund mitt i och svälja ner klumpen i halsen.
Yess! Då var jag inte den enda! (eller ja, Rasmus syster sade samma sak också.) Jag blev riktigt rörd när vi spelade och det här av någonting som vi alla hittade på tillsammans, utan att egentligen ha en aning om var någonstans vi var på väg (förrän mot slutet av spelet).

---

Jag är helnöjd med LinCon-upplevelsen. Bästa arret var te-vagnen som gick runt på konventet och bjöd på fyra sorters te. LinCon-personalen var väldigt bra och tillmötesgående till mig som arrangör, något GothCon borde ta lärdom av. Jag fick testa de nya versionerna av mina två spel - The Murder of Mr. Crow och Imagine. Ena spelpasset i Imagine blev inte bra. Dåligt flyt och spretig berättelse. Jag har mina aningar om varför men det är för tidigt att säga baserat på endast ett speltillfälle. Bra att det inte gick bra, för då lärde jag mig något. Det andra speltillfället var å andra sidan vad jag ville ha ut av spelet.

Tack alla som testade mina spel och för kommentarerna jag fick.

Spel spelade
The Murder of Mr. Crow ×2
Imagine × 2
Medan världen går under × 1 (jag höll i det, spelade det aldrig)
He-man i bästa OSR-stil × 1 ("crit" var tydligen speltillfällets tema)
A Drift × 1 (en meditativ upplevelse)
Drakar och bananer × 1,5 (tog över en karaktär i ett speltillfälle)
Alienòr × 1 (väldigt annorlunda att få spela fnittrande hovdamer)

Antal nya forumiter träffade: 2 (Fahnen och Lord Tengel)
Antal glömda saker återbördade: 1 gubbkeps
Antal saker glömda: 0