Nekromanti LinCon

Arfert

Facit
nja, kan kanske ta med utskrifter på ROMA-sidorna i alla fall, de är ju klara (eller maila en PDF till dig)... för övrigt är det fortfarande korrande och illustrerande som gäller... boken har svällt i omfång med fler bidrag...

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Well, det verkar som om jag är rätt ledig under torsdagen (och onsdagen då jag kommer dit :gremtongue: ) så om det blir något av Haragada är jag definitivt intresserad av testa det. Jag finns att nå på 073-0913188 om jag behövs. :gremsmile:

(Eller via PM här innan jag åker i morgon vid 11.00.)

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Re: Kanske ett tråkigt svar...

Ahh, skönt att höra att det inte är ett rollspelskonvent. Då svider det mindre att man inte är där.

Arfert

Facit
Nej det är i så fall Mekanurg som snott dem med sitt Roma Umbarum.. fast jag tror han var först... :gremsmile:

Ok, nu börjar det bli OT här men jag blir nyfiken på vad Roma Umbarum är och om det liknar min idé Roma Infinitas eller inte. Kan man få en spoiler eller så möjligen ?

Johan K

Gammal & dryg
Hur har ni det ?

Såhär, några timmar efter att LinCon sparkat igång..
Hur har ni det, såhär efter nån timmes konventande ? Hoppas att ni har det bra iaf !

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Björkarna knäckte Mekanurg

Jag har blivit så pollenförgiftad att jag inte orkar köra själv till Linköping. Rosens bil var tyvärr fullsatt, så jag fick avstå i år också. :gremfrown:

Arfert

Facit
Re: Björkarna knäckte Mekanurg

Va synd... vi får väl ses vid annat tillfälle...

Dimfrost

Special Circumstances
Re: Björkarna knäckte Mekanurg

Tråkigt. Då får du se till att känna på lite Luluprodukter någon annan gång i stället. Vi siktar på att vara på SSK i alla fall.

/Dimfrost

Feuflux

omjonasson.se
Konventsrapport so far

Det forumitglesaste LinCon någonsin (eller ja, sedan 2003 då mina mätningar började och då det var massor med forumsfolk). Fortsätter det så här kommer jag se max tre forumiter nästa år. Hunnit med att se Dimfrost, Walium, Snigel, Gurgeh, Hellzon, Krille, Ulfgeir, LSW, Ulvtand, kängtrollson (utpekad av Krille, får se om jag vågar hälsa imorgon) och Hunk.

I torsdags var jag i Norrköping och konventade ingenting. Fast tydligen började konventet mycket tidigare än jag trodde så jag hade hunnit med att vara där på dagen. Nåja.

I fredags (igår mao) så tittade jag in efter jobbet och såg ovan nämnda folk. Hunk antydde att det var praktiskt att bo i samma stad som konventet om jag jobbade men ville titta förbi. Jag höll med. Hittade Space Beans för 40 kronor i en butik! Hurra! Spelet fanns ingenstans förra LinCon och det var mest en slump som gjorde att jag mindes att jag letade efter det.

Sugen på att köpa Call Of Chuthostavbar, men det är ju lite fånigt med tanke på att jag inte spelar rollspel nåt nu för tiden. Å andra sidan är det säkert mysigt att läsa (även om jag som regel inte gillar skräck). Om Hunk läser det här efter konventet och jag inte köpt det hos dig så har du min fulla tillåtelse att ogilla mig.

Tycker konvent väcker shoppinglustan riktigt bra. Skulle kunna köpa allting som säljs av forumiter bara för att... men jag står nog över eftersom ja, jag inte spelar nånting. Förlåt.

Däremot tycker jag inte konventet är så insäljande av det som spelas (det har det nog aldrig varit, det bara märks mer när man inte har forumiter runt sig som man spelar spel med). Alltså, man traskar omkring bland alla bord där färdiga gäng spelar sina spel. Det borde vara lite mer "Ooh, en människa, du ska spela spel med oss!" *släpa fram till bordet* "reglera funkar såhär, nu kör vi" (bygger på att man blir klar inom absolut max en timme). Men då skulle jag säkert bli rädd, säga att jag inte har tid och sedan fly, så jag vet inte. Jag får väl försöka våga fråga lite på lördag (idag mao) när jag ska svänga förbi. Om jag ser nåt intressant. Kommer förbi efter lunch i alla fall.

Puss.

Feuflux

omjonasson.se
Konventsrapport lördagen

Missade att säga att jag såg Vicotnic igår. Idag har jag utökat skaran med Yassil...eeh Ackerfors menar jag, Mumma (jag tror det iaf), Utopi och Han (snabbspottade typer). Sen har jag säkert glömt nån iaf.

Hur som helst, idag hann jag med lite mer än en timmes förbisvishande efter jobbet. Han spela Slaget om Italien (nej, jag minns inte vad det hette, men det var nåt krångligt namn) med Snigel, Dimfrost, Hellzon och Walium. Och faktiskt så vann jag <table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">nästan, Snigel vann.</font></td></tr></table>
Sedan så spelades det Supergänget tillsammans med Hellzon, Krille och Vicotnic med Gurgeh som SL. Mitt alias är Emo-man (min fantasi suger)!

Misslyckades med att köpa CoC av Hunk och fick köpa det av grannen istället. Jäkla störande. Hade hellre köpt det av Hunk, men jag var för sent ute och det var slutsålt. Köpte Supergänget och Nostalgi (där jag står med som speltestare, vilket jag hade glömt) av Kaleidoskoparna.

Efter en middag hemma så ville Malin se hur ett rollspelskonvent ser ut så vi tog oss en promenad. Hon tyckte det bästa med LinCon var att Bosses Glassbar var där (jag vet inte om det säger mest om LinCon eller om Malin), och det sämsta var luften. Colloseum har ganska hemsk luft faktiskt. Det blev ett kortisbesök alltså, och sen promenerade vi hem.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Hjältar på väg

Vilka var de andras? Och hur gick det?
Samtliga hjältar som skapades på Lincon kommer att läggas upp på Supergängets hemsida under dagen. (Så fort jag ätit frukost och fått ändan ur scannern.)

/tobias

walium

Ganska töntig, faktiskt
Samtliga hjältar? [NT]

Mycket imponerande hur fantasifulla folk kan vara.

Ulfgeir

Swashbuckler

Michael Bolton-skiva??? Känns misstänkt likt den suspekta skiva som var en del av priset i Pekings Apdjävlars Scenario Baton Rogue 1996...

/Ulfgeir

MrG

Swashbuckler

Michael Bolton-skiva??? Känns misstänkt likt den suspekta skiva som var en del av priset i Pekings Apdjävlars Scenario Baton Rogue 1996...
Och är nog garanterat inte samma sak (även om Boltonskivan nog har cirkulerat nästa sedan dess, fast som pris för Verbal Kombat)

-Gunnar