Konventsrapport so far
Det forumitglesaste LinCon någonsin (eller ja, sedan 2003 då mina mätningar började och då det var massor med forumsfolk). Fortsätter det så här kommer jag se max tre forumiter nästa år. Hunnit med att se Dimfrost, Walium, Snigel, Gurgeh, Hellzon, Krille, Ulfgeir, LSW, Ulvtand, kängtrollson (utpekad av Krille, får se om jag vågar hälsa imorgon) och Hunk.
I torsdags var jag i Norrköping och konventade ingenting. Fast tydligen började konventet mycket tidigare än jag trodde så jag hade hunnit med att vara där på dagen. Nåja.
I fredags (igår mao) så tittade jag in efter jobbet och såg ovan nämnda folk. Hunk antydde att det var praktiskt att bo i samma stad som konventet om jag jobbade men ville titta förbi. Jag höll med. Hittade Space Beans för 40 kronor i en butik! Hurra! Spelet fanns ingenstans förra LinCon och det var mest en slump som gjorde att jag mindes att jag letade efter det.
Sugen på att köpa Call Of Chuthostavbar, men det är ju lite fånigt med tanke på att jag inte spelar rollspel nåt nu för tiden. Å andra sidan är det säkert mysigt att läsa (även om jag som regel inte gillar skräck). Om Hunk läser det här efter konventet och jag inte köpt det hos dig så har du min fulla tillåtelse att ogilla mig.
Tycker konvent väcker shoppinglustan riktigt bra. Skulle kunna köpa allting som säljs av forumiter bara för att... men jag står nog över eftersom ja, jag inte spelar nånting. Förlåt.
Däremot tycker jag inte konventet är så insäljande av det som spelas (det har det nog aldrig varit, det bara märks mer när man inte har forumiter runt sig som man spelar spel med). Alltså, man traskar omkring bland alla bord där färdiga gäng spelar sina spel. Det borde vara lite mer "Ooh, en människa, du ska spela spel med oss!" *släpa fram till bordet* "reglera funkar såhär, nu kör vi" (bygger på att man blir klar inom absolut max en timme). Men då skulle jag säkert bli rädd, säga att jag inte har tid och sedan fly, så jag vet inte. Jag får väl försöka våga fråga lite på lördag (idag mao) när jag ska svänga förbi. Om jag ser nåt intressant. Kommer förbi efter lunch i alla fall.
Puss.