Nekromanti Lindorm

Salandras

Veteran
Jag undrar en liten sak.
I DoD v6 så står det att lindormen är en avlägsen släkting till draken.. betyder det då att den är immun mot eld?

//Salandras. Din Dolk i Ryggen

Salandras, din dolk i ryggen

Foggmock

Myrmidon
Om du vill det.
Tumregeln är dock att om det inte står i reglerna, är den inte det. men eftersom SL har den otroliga friheten att fixxa å grejja med alla regler som han vill (med spelarnas godkännande, i de flesta fall) så kan man få den att vara det. det kanske är en speciell lindorm, som har en mamma som drake och pappa som lindorm. eller nått...
Lycka till!

Jag vet att jag har rätt!

Sårias

Veteran
Precis som Caen säger så är det upp till dig men enligt reglerna är den inte det. Det baserar jag på att om en lindorm för att den är släkt med draken är immun mot eld så skulle det innebära att halvalver skulle leva i all oändlighet bara för att dom var släkt med alven. (detta skulle i och för sig kunna bli möjligt genom avel men jag tvivlar på att lindormarna är framavlade utan bara någon drake som föddes med en genetisk defekt eller något)

P.S. Hoppas jag inte låter som en besserwisser men sedan står det ingenstans i boken att lindormen har den förmågan. Altså hur mycket den nu är släkt och bla bla bla med draken så skulle det stå i texten: lindormen är precis som draken immun mot eld. Åtminstånde om DoD6 gänget håller samma standard som DoD gängen alltid haft och vad jag har sett gör dom det.

Sårias Halvalv:
Biter inte min klinga eller morgonstjärna biter INGET!

Rickard

Urverk speldesign
Vettiga synpkt:er Sårias, håller med

/[color:green]Han</font color=green> som läste i "Monsterboken 1" (s 60). "Lindormar är kanske avlägsna släktingar till drakarna. Ingen vet säkert, och vem vågar fråga en drake."