Nekromanti [Linköping] Forumöl inför Lincon

Vicotnik

Den onde
Staff member
Då det snart är dags för lincon så tänkte jag kolla ifall det finns något intresse av att gå ut och dricka öl i linköping Onsdagen den 16 maj.

Eftersom jag inte är allt för hemma när det kommer till linköpings utbud av öl-hak så föreslår jag Bishop Arms.

!Paxen

Swashbuckler
Vicotnik said:
Då det snart är dags för lincon så tänkte jag kolla ifall det finns något intresse av att gå ut och dricka öl i linköping Onsdagen den 16 maj.

Eftersom jag inte är allt för hemma när det kommer till linköpings utbud av öl-hak så föreslår jag Bishop Arms.
Låter bra. Jag har själv inte koll på haken i Linköping, så det låter okej med BA.

Edit: Dock så är jag inte säker på att jag kan vara medpå själva Lincon, pga det ekonomiska läget, men jag måste ju ta tillfället i akt om forumiter träffas

RasmusL

Champion
Jag hänger gärna på. Har bott i Linköping fem år men mest hängt på studentställen (varav det bästa för öl, Villevalla, är stängt onsdagar) men De Klomp och Horse and Hound är trevliga. BA går säkert bra det med men sortimentet är aningen mindre än de två tidigare nämnda. Båda ställena är väl relativt dyra jämfört med studentställena och om pris är viktigt finns alltid HG, blir vi inte allt för många kan jag nog ragga polare så att vi kommer in. Där är aningen mindre men ok soriment (30-40 ölsorter)och kan ibland vara svårt att få sittplats om man inte ska käka (i vilket fall vi kan boka bord) även om det nog är lugnt en onsdag utan annat program. Det är mina förslag.

RasmusL

Champion
För att förtydliga: HG är ett studentställe, man kan komma in som gäst med en ratio på en gäst per student som går med in.

Feuflux

omjonasson.se
Nu har vi gäster så jag kommer med största sannolikhet inte loss för ett deltagande, så jag får nöja mig med att tipsa om ett öl-hak: BarBQ. Det ligger ett kvarter från De Klomp. Sen finns ju som sagt Bishops Arms och Horse and Hound och är man ute efter en sportbar så finns ju t.ex. O'Learys.
Eller så tar man en promenad längs Ågatan och känner av stämningen. :gremsmile:

(och sorry för att jag länkar till ställen ni redan nämnt i tråden)

Vicotnik

Den onde
Staff member
[HG] har jag koll på och jag går nog ogärna ditt för en forumöl, men annars har jag inga problem med [HG] som jag anser vara ett trevligt ställe.

Vicotnik

Den onde
Staff member
De Klomp har jag hört gott om sen tidigare och kan mycket väl tänka mig att vi tar forumölen där.

RasmusL

Champion
Vicotnik said:
[HG] har jag koll på och jag går nog ogärna ditt för en forumöl, men annars har jag inga problem med [HG] som jag anser vara ett trevligt ställe.
Absolut, De Klomp är nog trevligare om priset inte är ett problem.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Elmrig said:
Vicotnik said:
För min del är inte priset ett problem, inte när det kommer till öl i alla fall. :gremsmile:

!Paxen

Swashbuckler
Elmrig said:
Vicotnik said:
är det ungefär samma pris i Norrköping? Isf är det inget problem

RasmusL

Champion
Jag hänger inte riktigt med, ungefär samma pris som?

Det kostar iaf ca 60-80 kr för en trevlig fatöl. Flaskölen hittar jag inga priser för och minns inte hur det var med det sist jag var där :gremsmile:

Vicotnik

Den onde
Staff member
Elmrig said:

Det kostar iaf ca 60-80 kr för en trevlig fatöl. Flaskölen hittar jag inga priser för och minns inte hur det var med det sist jag var där :gremsmile:
Dvs "normala" priser.

RasmusL

Champion
Vicotnik said:
Elmrig said:

Dvs "normala" priser.
Jo det är najs, särskilt med tanke på att de har lite kul ölsorter också för den pennignen :gremsmile:

!Paxen

Swashbuckler
Elmrig said:
Vicotnik said:
Elmrig said:

Dvs "normala" priser.
Jo det är najs, särskilt med tanke på att de har lite kul ölsorter också för den pennignen :gremsmile:
Missade felet jag gjorde, men det blev utrett iaf :gremsmile:

I vilket fall så är jag inte lika säker på att jag kan vara med. Vi får se när jag har fått schema för nästa vecka

RasmusL

Champion
Hejja!

Edit: Alltså, "Hejja!" som i "Se till att komma!", inte som i "YES! Han dyker inte upp!"

Pilzefrau

hon/henne
Jag kommer! Jag ankommer till staden vid 7, och så får någon försöka visa mig hur man tar sig till rätt ställe.

Jag bryr mig inte det minsta om var vi har det, för jag dricker inte öl ändå. Om det finns ställen där det kostar en massa att bara komma in så skulle jag föredra om vi inte tog ett sådant.

haltageten

Dum inuti huvudet
Hallå! Alltså jag är cool och har inte gjort ett inlägg sen 2006-11-20. Ibland brukar jag stalka forumet inkognito bara för att se om jag missar något spännande eller hämta inspiration till mina nattliga och skamfyllda sessioner i sovrummet. Ja, för er som minns mig är jag fortfarande lika äcklig. För att komma till saken, jag kommer med stor sannolikhet att haka på bara för att min bror kommer på besök. Om jag ska rekommendera några av de tidigare nämna ställena så tycker jag att BA i lnkpg suger mer än en tjackhora utan mun. Horse and Hound är ett helt ok ställe med bra ölutbud lika så De Klomp, eller bra och bra, typ jävligt bra, massor med rolig bärtz. BBQ har grymt god mat och ett bra ölutbud, inte som de tidigare men ja, bra. Annars så hittar jag bra i staden efter att ha bott här i 6 år så är det någon vilsen själ som behöver hjälp att hitta så hänvisar jag till eniro.se eller någon annan bra karttjänst för jag är sämst på att ge vägbeskrivningar, det kan Vicotnik intyga. Jag reserverar mig även för alla stavfel eller andra roliga saker som kan stå i detta meddelande, när jag skriver på den här skräpdatorn så flipprar scrollgrejen fram och tillbaks som en kåt kanin på extacy.

- Jocke

haltageten

Dum inuti huvudet
Re: [Linköping] Forumöl inför Lincon [OT]

Allts, jag skrev fel, senaste inlägget sedan 2009-11-24. Det var inte lika coolt. Fan.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Trevligt, det verkar som vi blir några stycken i alla fall :gremsmile:

!Paxen hur ser det ut för dig kommer du dyka upp?