Nekromanti Lira minis i Stockholm!

Lambi

Swordsman
Heppåer!

Jag vill lira minis. Jag lirar någon gång ibland, men det blir jättesporadiskt. Det vore skoj att köra lite fler någon gång ibland.

En massa galna bekanta till mig tänkte lira Magic och testa minis (några har redan gjort det, några kommer dit enbart för minis, några har egna minis, några har det inte) på Dragons Lair någon gång de närmsta veckorna. När vet jag inte. Om någon här tjoar till så meddelar jag denne om tid och bokar in en match minis mot denne i vilken jag kommer vinna en pulveriserande seger.

Hur blev det med att demospela på Dragons Lair och SF-bokhandeln? När det pågår finns säkert massa hangarounds som jag själv som man kan lira med.

Sist men inte minst en regelfråga (kör den här iom att de flesta minisspelare (förhoppningsvis) ändå läser här.
Lord Soth är dödare än Östersjön. Han påverkas inte av såna mjäkiga saker såsom Stun och Critical hits. Ponera att en Githeriansk Munkist (Githzerai Monk) slår på Soth med Young Master i närheten. En stunning attack får ökad skada i närheten av commandern. Kan githmunken välja att köra på Stunning attack och bara få den ökade skadan? Jag tror det, iom att det bara är själva stun-effekten som Soth är immun mot. Säker är jag då inte. Vad gäller/vad tror ni?

Dimfrost

Special Circumstances
Ponera att en Githeriansk Munkist (Githzerai Monk) slår på Soth med Young Master i närheten. En stunning attack får ökad skada i närheten av commandern. Kan githmunken välja att köra på Stunning attack och bara få den ökade skadan? Jag tror det, iom att det bara är själva stun-effekten som Soth är immun mot.
Du tror alldeles korrekt. Man kan ju dessutom använda true strike (om det nu är så det heter) för att automatiskt träffa, trots att Soth är immun mot criticals. Men Githmunkar är ändå inte så värst bra på att ha ihjäl constructs, odöda och elementarer...

/Dimfrost

Lambi

Swordsman
Githzerairai "Sothkiller" Monks

W00h00! Men jo, det verkade logiskt att det var så. Unavoidable Strike verkar rätt klart iom att man byter ut ett tärningsslag mot ett "Natural 20". Det blir en critical som alltid träffar -> vanlig träff på Soth.

Tänkte på det då jag åkte på så oheligt med spö senast jag lirade minis. Vi lirade 5(!) pers samtidigt. 2 mot 3. 600 poäng per lag. Jag lirade Medium Silver Dragon, Marut, CoDA och Justicator. Men jaja. En kille lirade Soth + 4 Chraal. Vi åkte på tokdäng. Mitt smygparalysband och en polares Balor+poison-band var inte direkt bäst mot Chraal + Soth. Den tredje i mitt lag körde IM+Goliath+FB+Aramil och lite sånt. Han fick dra tyngsta lasset trots att han hade typ 180 poäng. Andra motståndaren körde Fiendish Tyrannosaurus, två Red Samurais och lite krafs. Men jaja.
Jag började fundera på Githninjor (GAS) mot Soth-partyt. Vad kan dom göra mot Soth + Chraal. Slåss mot en Chraal är inte direkt en munks dröm, så att eliminera soth verkar logiskt. 1 unavoidable strike första vändan och sen är det bara att rocka på. Soth gör 25(!) skada, vilket ändå är optimalt för munkarna. 30 hade varit ödesdigert. Moralslag på 1 träff och död på 2. Nu blir det moral på 2 och död på 3. Detta förutsatt att ingen Chraal råkat leta sig för nära med sitt breathweapon.
Githmunkar har inte direkt världens bästa chans att döda Soth, men med 2 munkar som drar Unavoidable Strike och Stunning attack en runda (med Young Master - i teorin... har en munk och noll Unga Mästare) blir det 40 pisk. Soth tål 75 om jag inte missminner mig. 4 träffar totalt till och Soth är rökt. Det är inte jättebra odds, men helt ok. Githmunkarna kommer få problem att dra in de fyra sista träffarna, men om 1-2 stunning till sitter så är det klart. Det läskiga är bara att ödsla en stunning attack på sin +9-attack mot Soths AC 23. 14+ för att träffa.

Aja, det var min utläggning om Gith+Young Master mot Soth. Utan young master är munkarna i en bra mycket sämre position.

Eksem

Champion
Jag har aldrig spelat, men jag har ett gäng miniatyrer och skulle gärna vilja spela någon gång. Så, hojta. Jag räknar med att bli pulveriserad :gremsmile:

Dimfrost

Special Circumstances
Re: Githzerairai "Sothkiller" Monks

Jag började fundera på Githninjor (GAS) mot Soth-partyt. Vad kan dom göra mot Soth + Chraal.
Ingenting, skulle jag tro. Det är nog den värsta tänkbara matchupen. Spelar man mot Orog + Chraals har man i alla fall en teoretisk möjlighet att ge sig på commandern. Man får nog helt enkelt bita ihop och ta förlusten, skulle jag tro. Om man byter ut den fjärde munken mot en Couatl bör det bli lite lättare, men fortfarande riktigt jobbigt.

Dock borde det ta ett tag för Soth att slå ihjäl munkarna, med tanke på hans låga attackbonus. Det är inte så att han träffar jämt, direkt.

/Dimfrost

Lambi

Swordsman
Re: Githzerairai "Sothkiller" Monks

Jo det var menat som en liten crazy match. Soth har en Abyssal blast som vid missade saves rockar loss på 64% av en munks HP. Men det är MÖJLIGT för munkarna att knäppa Soth. Var otänkbart först.

Ponera att 3 munkar drar in sina attacker på Soth, och man har 60 pisk rakt av. DÅ ligger Soth lite dassigt till. I verkligheten (utanför min lilla funderarbubbla) så måste dock munkarna ta sig förbi 2 chraalkoner och 1 abyssal blast innan dom kan leka med Soth. Sånt har en tendens att mjuka upp dom rätt duktigt.

Leker mest med idén.

alepulp

Veteran
å andra sidan så kan du hoppa på ett lågprisflyg till England och spela med oss i Manchester - eller - ännu bättre - delta i Europamästerskapen i Birmingham den 29:e och 30:e April. :gremsmile: