Nekromanti Lista generella handelser i ett militärläger

Celledor

Hero
slanfan said:
De prostituerade kvinnorna från 1 (seriously?)
Ja läste i en artikel om trossen under 30:åriga kriget och i många fall så var det "förbjudit" för oäkta kvinnor att färdas med soldaterna då fruarna ansåg att risken för prostitution eller att männen skulle lockas till otrohet var allt för stor. Så oäkta kvinnor förväntades hitta en man så snart som möjligt. Men det går så klart att ändra till ospecificerat kön, brukar vilja hålla det mesta så öppet som möjligt.

slanfan

Hero
Celledor;n166600 said:
Ja läste i en artikel om trossen under 30:åriga kriget och i många fall så var det "förbjudit" för oäkta kvinnor att färdas med soldaterna då fruarna ansåg att risken för prostitution eller att männen skulle lockas till otrohet var allt för stor. Så oäkta kvinnor förväntades hitta en man så snart som möjligt. Men det går så klart att ändra till ospecificerat kön, brukar vilja hålla det mesta så öppet som möjligt.
Min personliga åsikt är helt enkelt att prostitution är tråkigt, så jag reagerade på att det var punkt ett.Speciellt eftersom punkt ett helt enkelt sa att det finns prostituerade på plats.

Nu har jag sagt mitt.

Rhodryn

Hero
Tornespel/Tävlingar: Spontant, eller medvetet, för att hålla allas humör uppe, så har det arrangerats ett Tornespel och/eller Tävlingar inom en mängd olika grenar. Allt från mer stridsrelaterade tävlingar med divärse vapen, till rent fysiska tävlingar som snabbhet, uthållighet, styrka, etc. I allt från individuella till grupp/regemente baserade tävlingar mot varandra.

Celledor

Hero
slanfan said:
Min personliga åsikt är helt enkelt att prostitution är tråkigt, så jag reagerade på att det var punkt ett.Speciellt eftersom punkt ett helt enkelt sa att det finns prostituerade på plats.

Nu har jag sagt mitt.
Tog och skrev om punken till detta, tycker det blev bättre och mera generellt. Om prostitution uppstår eller inte behöver inte vara sagt och syftet går att uppnå ändå.

1 Ovälkomna lockelser: En eller flera personer ifrån närliggande byar, gårdar eller städer har kommit till lägret. Vissa ser detta som en direkt störning av balansen och sämjan. Vid större läger och arméer finns ofta ett stort följe med barn, fruar och släktingar till soldaterna. Bland dessa finns många fruar/makar och barn till soldaterna och alla ogifta besökare skapar oro för att otrohet kan uppstå.

Celledor

Hero
Gräl: Två eller flera soldater grälar om något och stämningen blir allt mer aggressiv. Det kan röra sig om byte ifrån plundring, att de inte skött sig, andra kvinnor eller män och någon relation till dessa. Beroende på deras rang så kan de hela sluta i en duell där deras heder står på spel.

Bortgång: En äldre eller för många betydande person har gått bort. Stämningen är fylld av sorg och soldaterna pratar väl och länge om sina personliga relationer. Kanske var det en för fotfolket en hjälte, någon som räddat mångas liv eller gjort soldatlivet bara lite enklare.

Röta: Bristfällig hantering av proviant har lett till att mycket av det som är lagrat inte har hållit så länge som det borde och det mesta av den färska maten, om sådan fanns är förstörd. Nya leveranser av proviant måste skickas och närliggande städer, byar och gårdar kan behöva ge mer än vad de borde.

Heligt besök: På genomresa eller med syfte för att besöka just lägret så kommer en högre uppsatt person inom rådande religion. Det anordnas extra mässor och präster som reser med soldaterna passar på att tala med och då rådgivning.