Försöker skapa en kort abstraherad lista som ändå täcker in alla vanliga temporära effekter förutom skada som en handling kan orsaka i strid. Jag har försökt balansera dessa så att inget är uppenbart alltid bättre.
EDIT: Definition Tillfälliga effekter - negativa saker som du kan utsätta dina motståndare för men inte gör direkt skada.
Tillfälliga effekter
Hur funkar listan, saknas nåt etc.?
Finns det bättre namn för nåt, särskilt avväpnad och kanske Temporära effekter?
EDIT: Definition Tillfälliga effekter - negativa saker som du kan utsätta dina motståndare för men inte gör direkt skada.
Tillfälliga effekter
- Obalanserad. (Liggande/knästående/obalans etc.). Spendera handling (lyckas alltid) för att bli av med. Nackdel så länge effekten hänger kvar.
- Förvirrad. (Förvirrad/förblindad/döv etc.). Nackdel så länge effekten hänger kvar.
- Avväpnad. (Tappar vapen, hjälm, sköld, pengapåse) Tappar saken som siktades på, vid perfekt även trasig. Handling krävs (lyckas alltid) för att plocka upp.
- Låst. (fasthållen, intrasslad etc.) Lyckad handling för ta sig loss.
Hur funkar listan, saknas nåt etc.?
Finns det bättre namn för nåt, särskilt avväpnad och kanske Temporära effekter?
Last edited: