Kärlekscraft
Swordsman
Använder då och då en munsköljning listerine. Men läst att det visst inte ska vara så bra. Eller är det?
DeBracy;n80306 said:Senaste tandhygienisten jag träffade pekade mig mot Flux och avrådde från Listerine. Ingen orsak angiven. Hon kan vara sponsrad såvitt jag vet. Jag har följt hennes rekommendation blint.
Rätt skumt. För somliga vrålar verklingen att det är dåligt, men ger ingen bra förklaring. Hört nåt om att det ska missfärga tänderna bruna om man använder det i övermått - nåt att det blir någon reaktion med tandkrämsresterna. Men sen är den kanske mest bra som ett preventivt medel - den ska tydligen inte ta bort placket så bra, det är mekanisk rengöring till för.Luna Lovegood;n80308 said:Vad jag har hört från min tandläkare är att den har för lite flour och andra grejer och är mer åt hållet att motverka dålig andedräkt än att motverka tandproblem.
Jag har dock inte kollat upp det.
/Luna Lovegood
Senaste tandhygienisten jag träffade gav samma rekommendation, med motivationen att Flux innehåller mer fluor. (0.2% vs 0.05%)DeBracy;n80306 said:Senaste tandhygienisten jag träffade pekade mig mot Flux och avrådde från Listerine. Ingen orsak angiven. Hon kan vara sponsrad såvitt jag vet. Jag har följt hennes rekommendation blint.