Nekromanti Lite Blå Himmel

Krille

Super Moderator
Den här fyller två syften. För det första testar jag gallerifunktionen, som är hejjans opedagogisk. För det andra vill jag testa ett förslag på en omslagsillustration till Blå Himmel. Så det här är det motiv jag funderar på.

Jag funderar på att lägga till ett antal artilleripjäser i bakgrunden bakom den springande flickan, för att poängtera bakgrunden till själva spelet, men jag vill ändå ha en tämligen optimistisk och glad framsida snarare än en deprimerande krigsillustration.

Jag ska ändå experimentera med en krigsillustration, och se om den kan frammana stämningen ännu klarare. Jag tänker mig då en soldat till höger som sitter i en lerig skyttegrav och tittar upp över kanten; ovanför skyttegraven ser man flygplan som flyger förbi och soldaten tittar längtansfullt upp mot dem. Risken där är att jag känner att den snor fokus på soldaten och ger intrycket av att spelet handlar om skyttegravarna (vilket det inte gör) snarare än flygandet.

Attachments

Nabu

Warrior
Snygg bild, tycker jag. Förmedlar en härlig känsla av frihet, men med något som är "off."

~Nabu, nu vet jag inte om det är bra från en design-synpunkt, men ändå.

solvebring

Superhero
Först och främst, underbar bild. Du börjar bli riktigt duktig. *Dunkar i ryggen*
... Avundsjuk, lalalla!

Jag funderar på att lägga till ett antal artilleripjäser i bakgrunden bakom den springande flickan, för att poängtera bakgrunden till själva spelet, men jag vill ändå ha en tämligen optimistisk och glad framsida snarare än en deprimerande krigsillustration.
Fast om spelet är krigiskt och inte Sound Of Music (vilket även jag fick vibbar av) så borde du väl ändå (även fast det är kul att teckna mysiga bilder) se till det först och främst?

Risken där är att jag känner att den snor fokus på soldaten och ger intrycket av att spelet handlar om skyttegravarna (vilket det inte gör) snarare än flygandet.
Indeed. Tror att det blir för mycket krigsladdning och just som du säger en "Aha, är det första världskriget and trenches på G!". Då ser jag hellre kanske en liten pojke stående på ett fält beundrande (eller möjligtvis med skräckfylld blick blickandes mot) en stor flygplanssvärm på himlen, kanske med en stad som alldeles nyss bombats av dessa i bakgrunden.

Ram

Skev
Angående soldaten i skyttegraven etc. Skulle det inte kunna vara en idé att placera sagda soldat en bra bit bakom skyttegravarna i stället, på en mer neutral plats? Låta kriget bröta på som en "parantes" på marken med allt vad det innebär av lerstänk och diverse ond bråd död och låt de mer civilicerade flygplanen lösa det hela i skyn som gentlemän.

Tempelhand

Veteran
Charmig komposition!

Älskar känslan där flickan leker sig fram över ängen.

Finns dock kanske viss risk att hennes huvud "växer ihop" med det närmaste planet. Hade gärna haft ett litet luftglapp mellan plan och huvud.

KamiFisk

Hero
Läcker, jag tycker denna ger mycket fin frihets känsla och jag får inga sound of music vibbar.De invändningar jag har är lite mer luft mellan flickans huvud och planet. Plus att fågelns storlek känns malplacerad.
Angående soldat bilden, tycker jag det låter som en väldigt bra idé me rätt komposition kommer det nog ge en känsla av optimism och längtan.

w176

Förlorad dotter
Kompositionen är lite för mitt focuserad, men rörelsekänslan fantastisk. Jag skulle testa att bara ha flickan i mitten och flytta ut de andra elementen lite.