Nekromanti Lite extra input

Ceram

Hero
Re: Slaget vid röda floden (OT)

Jag kommer inte ihåg på vilken sida "slaget vid röda floden" fanns men jag har spellett det en gång med en grupp nybörjare och hyfsat resultat. Jag har filen i datorn om någon behöver men det finns inte någon direkt information om upprorshären.

ripperdoc

Myrmidon
Vi hade med Vrimzikiel i en eller kanske två av våra mastodontkampanjer. han har ibland utmålats som en ganska sorglig prick som drar runt med lite lättlurade bönder, men jag tyckte inte det passade kampanjen (eller kunde förklara att han hållit sig undan både caseriska och ashariska styrkor).

Jag gjorde Vrimzikiel till en klassisk krigsherre, en man med mycket stora ambitioner, stolthet och grymhet. Han är en stor taktiker och vältalig, vilket gjort att han kunnat behålla sina styrkor. De utgörs dock i allra största grad av legoknektar, som övertalats att de har mycket att vinna på plundringen.

I kampanjen så infångande Vrimzikiel huvupersonerna, som var cirefalier, och torterade dem innan de lyckades fly. Vrimzikielhären är van att hantera Ashariens vassa gräs - men det var inte de flyende huvudpersonerna. Det var en sorglig syn, men de klarade sig.

Demo

Veteran
precis som du RipperDoc har använt Vrimzikiel i din/dina kampanjer så ser jag på honom.
Han är inte bara någon vimsig upprorsman som har lite bönder under sig. Han har ju en rätt stor här och lyckas hålla sig undan caseriska&ashariska trupper...vilket borde tala för en hel del.

Min Vrimzikiel har iallafall rätt stora planer på g :gremtongue:
Det finns ju rätt mycket man kan använda han till man kan ju alltid trixa o fixa lite vilket jag tycker är riktigt schysst med vissa spelledarfigurer i Eon.
Det finns lite officiellt material om dom men sen är det bara spelledarens fantasi som sätter stop!