secce_UBBT
Veteran
Förflyttning, i modern tid i "militärt" syfte. Enligt mina beräkningar och funderingar blev förflyttningssystemet såhär:
"vid detaljerad rörelse, alltså strid/annan handling, bör man använda sig av de specifika förflyttningsreglerna för att underlätta händelseförloppet och lättare kunna visualisera striden/handlingen. Vid en förflyttning ser man först till hur långt man vill röra sig och på vilket sätt. Vill man kasta sig i skydd 1,5 meter åt sidan eller vill man springa frammåt i ett blixtanfall tre meter? Sedan, beroende på hur mycket utrustning och eventuell packning man bär förflyttar man sig inom olika tidsintervaller. Enligt tabellen nedan finns riktlinjer över olika typer av förflyttning.
springa 3 m. 15 kg packning 1,5 sek.
springa 5 m. 15 kg packning 3 sek.
springa 3 m. 0 kg packning 1 sek.
springa 5 m. 0 kg packning ca 2 sek.
kasta sig 1,5 m. 15 kg packning 1,5 sek.
kasta sig 1,5 m. 0 kg packning 1 sek.
springa 1 km 15 kg packning 7 min.
springa 1 km 0 kg packning 4 min.
ovanstående värden är alltså för en normaltränad soldat."
Är det fler faktorer inom ämnet förflyttning och rörelse som man borde ta upp? att tilläggas är att spelet bygger på realism och viss regeldetaljrikedom.
/secce
"vid detaljerad rörelse, alltså strid/annan handling, bör man använda sig av de specifika förflyttningsreglerna för att underlätta händelseförloppet och lättare kunna visualisera striden/handlingen. Vid en förflyttning ser man först till hur långt man vill röra sig och på vilket sätt. Vill man kasta sig i skydd 1,5 meter åt sidan eller vill man springa frammåt i ett blixtanfall tre meter? Sedan, beroende på hur mycket utrustning och eventuell packning man bär förflyttar man sig inom olika tidsintervaller. Enligt tabellen nedan finns riktlinjer över olika typer av förflyttning.
springa 3 m. 15 kg packning 1,5 sek.
springa 5 m. 15 kg packning 3 sek.
springa 3 m. 0 kg packning 1 sek.
springa 5 m. 0 kg packning ca 2 sek.
kasta sig 1,5 m. 15 kg packning 1,5 sek.
kasta sig 1,5 m. 0 kg packning 1 sek.
springa 1 km 15 kg packning 7 min.
springa 1 km 0 kg packning 4 min.
ovanstående värden är alltså för en normaltränad soldat."
Är det fler faktorer inom ämnet förflyttning och rörelse som man borde ta upp? att tilläggas är att spelet bygger på realism och viss regeldetaljrikedom.
/secce