Tankar kring trudvang...
Trudvang är den spelvärld jag älskar mest av alla, det är något med den som gör att jag aldrig tröttnar. Jag gillar verkligen jordnära fantasy som är smutsig och brutal där det handlar mer om att överleva vardagen än att hitta magiska artefakter och föremål.
Men det är en sak jag tycker verkligen är konstigt. Trots att jag älskar trudvang så har jag hitills tyckt att alla artiklar, stämningstexter och världsböcker har varit i stora drag helt ointressanta att läsa. Varför det är så kan jag inte riktigt begripa.
Jag tycker det känns som att trudvang har en otrolig potential till att bli en fantastisk spelvärld men att riotminds inte riktigt kan framhäva den.
När jag funderar kring det så är det faktist själva illustrationerna som sagt mest om trudvang. Texterna har bara varit till stora delar osammanhängande, förvirrande och oinspirerande.
Jag saknar en civiliserad värld, jag saknar konkret fakta om hur människor lever, hur byar och städer ser ut. Jag tycker att mystiken, sagor, skogar och "ödsliga värdshus" tar upp alldeles för mycket plats för att dom ska förbli intressanta.
Om jag behöver inspiration till DodT äventyr så är riotminds produkterna dom sista jag kollar i. Ska det vara så? Borde inte det vara det första jag kollar i?
Är det någon som har någon teori om varför det är såhär? Är det mig det är fel på? Är det riotminds som inte lyckas framhäva spelvärlden?
Kom gärna med egna tankar och ideer...
(såklart att riotminds gjort mkt positivt oxå men det finns tillräckligt många som påminner dom om det)
Trudvang är den spelvärld jag älskar mest av alla, det är något med den som gör att jag aldrig tröttnar. Jag gillar verkligen jordnära fantasy som är smutsig och brutal där det handlar mer om att överleva vardagen än att hitta magiska artefakter och föremål.
Men det är en sak jag tycker verkligen är konstigt. Trots att jag älskar trudvang så har jag hitills tyckt att alla artiklar, stämningstexter och världsböcker har varit i stora drag helt ointressanta att läsa. Varför det är så kan jag inte riktigt begripa.
Jag tycker det känns som att trudvang har en otrolig potential till att bli en fantastisk spelvärld men att riotminds inte riktigt kan framhäva den.
När jag funderar kring det så är det faktist själva illustrationerna som sagt mest om trudvang. Texterna har bara varit till stora delar osammanhängande, förvirrande och oinspirerande.
Jag saknar en civiliserad värld, jag saknar konkret fakta om hur människor lever, hur byar och städer ser ut. Jag tycker att mystiken, sagor, skogar och "ödsliga värdshus" tar upp alldeles för mycket plats för att dom ska förbli intressanta.
Om jag behöver inspiration till DodT äventyr så är riotminds produkterna dom sista jag kollar i. Ska det vara så? Borde inte det vara det första jag kollar i?
Är det någon som har någon teori om varför det är såhär? Är det mig det är fel på? Är det riotminds som inte lyckas framhäva spelvärlden?
Kom gärna med egna tankar och ideer...
(såklart att riotminds gjort mkt positivt oxå men det finns tillräckligt många som påminner dom om det)