Nekromanti lite frågor

Helmgast
Jo, men

Det borde vara bättre att använda två vapen, även ifall man inte har "två vapen"-tekniken eller är ambi. Det verkar vara mer realistiskt.

-Fyrtiotvå, sade Djupa Tanken i oändligt, upphöjt majestät.

Vindhand

Myrmidon
Tabbekandidat

Det beror på hur man tolkar reglerna. Oftast säger man typ "jag slår honom två ggr", utan att gå in på detaljerna vilka nävar man använder.

Om man inte lämnar det vagt då? Tolkar jag dig rätt med att personen som säger "[color:green]först slår jag honom med högern, sedan med vänstern</font color=green>" får ob4t6 resp ob5T6 medan personen som säger "[color:green]jag slår honom med högern två gånger och gör inget med vänstern</font color=green>" får ob4T6 på båda?

Det ger ju en helt ny betydelse till frasen "jag kan besegra dig med ena armen bakbunden" /images/icons/wink.gif

Big Marco

Läskig
Re: Jo, men

Icke medhåll. Är du inte tränad i att slåss med två vapen samtidigt så är det jättesvårt att använda dem effektivt, speciellt med de generella stridsfärdigheterna.

Och är man tränad på att slåss, då besitter man stridskonster, enligt Eons definition. Har man då "Två vapen" så är man också en jävel på att använda två vapen, oavsett om det handlar om yxor, knivar eller nävar.

Jag ser inget fel eller tabbe-aktigt i detta.

-Marco Behrmann
-Neogames AB

Vindhand

Myrmidon
Re: Jo, men

Jag ser inget fel eller tabbe-aktigt i detta.

att man blir bättre med ena armen bakbunden? Tja... jag gissar att det inte direkt gjorts några vetenskapliga tester på detta så det är väl åsikt mot åsikt /images/icons/smile.gif

Virocon

Swordsman
1: Huruvida du ska skaffa Eon2 beror på din ekonomi, din entusiasm, om ni ska fortsätta spela Eon eller byta till något annat och om du vill hjälpa upp krilles levnadsstandard.
2: Det beror på vad ni rollspelar. Är ni magiker hela bunten bör ni ha "mystik och magi", är ni koboldriddare hela bunten bör ni ha "krigarens väg", är ni dvärgar bör ni ha "Dvärgar-stenens söner", är ni alver bör ni ha "Alver- förbannelsens folk", är ni tiraker bör ni ha "Tiraker-mörkrets döttrar", är ni militanta ultrafundamentalister bör ni ha "Gudar och Religioner" (eller vad den hette). Det beror som sagt allt på er. Mundanamodulen är dock väldigt bra att ha då den sammanfattar alla raserna ganska bra. Just det, Monster och Varelser är bra att ha också, då SL:s monsterinventar ökar drastiskt.

3. Läs Krigarens väg.

4. Aktivt motstånd ja. Allt står i grundboken, bara du dammar av den/images/icons/wink.gif

5. Det går på din vapenfärdighet.

6. Sant, men det ska ändå vara möjligt. Har du inte sett tecknade "Robin Hood"?/images/icons/cool.gif
Betänk dock att slaget är väldigt lätt att såväl fumla som misslyckas med, och sker så bör du ha bra FÖR.........

/Virocon

Helmgast
Mina erfarenheter

Det är ganska enkelt att göra liknande anfall med båda händerna (två st. hugg mot vardera arm eller två st. stick mot buk/bröstkorg). Däremot är det ganska svårt att göra två st. olika sorters anfall. Enligt mina erfarenheter iallafall.

-Fyrtiotvå, sade Djupa Tanken i oändligt, upphöjt majestät.

Mr SL

Warrior
1) Ska jag använda en trasig EON-regelbok som samlat damm på min hylla eller ska jag lägga ut lite pengar på EONII?

köp 2an

2) Vilka bakgrundsmoduler är bra att ha (förutom Mundana som jag redan har)?

Mystik ock magi, krigarensväg

3) Hur lär man sig en stridsteknik, t.ex. två vapen? jag har läst igenom halva regelboken nu, men jag har inte hittat nått om det...

det står i krigarens väg

4) När man använder Undvika eller liknande färdighet, ska man då använda aktivt motstånd mot anfallarens Vapenfärdighet? annars bör det väl bli väldigt lätt att undvika om man har 15+ i Undvika?

nej det är inte det lättaste

5) Varför står inte Parera, Blockera osv med på Färdighetskapitlet, och var får man reda på hur dom fungerar? (Har alla GC i parera, blockera osv eller?)

parera och blokera är handlingar inte färdigheter tx blokera gjör du med sköld