Nekromanti Lite grejjer behövs

Bastjeman

Veteran
Halloj allesammans!
Jag håller på att starta en tidning, tidningen ska handla om svenska rollspel.
Självklart behöver jag skribenter, bra sådana.
I varje tidning ska det finnas ett Scenario (äventyr). Och om du är bra på att skriva äventyr? Och är villig att skriva för tidningen. Tveka inte skriv i tråden.
Till en början kan jag dock inte betala något för utfört arbete. Men om ett tag (ifall tidningen finns) så betalar jag.
Ilustratörer behövs också.
Dom som kan rita allt möjligt, Västmark, Dod6, Mutant: UA, Western, Eon, Neotech, Gemini och Kult eller bara natur allt behövs.
Första året kommer scenarion vara till dessa rollspel ( 8 nr per år)
Västmark (1), Dod6 (1), Mutant: UA (1), Western (1), Eon (1), Neotech (1), Gemini (1) och Kult (1)...
Om det är något av dessa rollspel du är bra på att rita eller eller skriva äventyr till, skriv gärna i tråden.
Om jag får in tillräckligt med matrial så kommer förmodligen tidningen...

Eksem

Champion
Antagligen inte, men folk som vet vad de ger sig in på kommer aldrig någon vart. Jonas säger: Kör!

Fast ambitionsnivån är lite väl hög, va? Vore väl bättre att samla ihop material i en månad eller två och efter det kolla hur mycket tidning materialet räcker till?

Rickard

Urverk speldesign
Är du ensam som startar tidningen? Jag vill inte på något sett förstöra din idé eller ge intrycket av att jag inte tror på dig men är inte det bättre att du slår dig ihop med <A HREF=http://www.drakenstand.nu>Drakens Tand</A>? För vad jag tror så finns det nog tyvärr inte utrymme (ekonomiskt sett) för två rollspelstidningar i Sverige.. Hör dig av till dem innan du helt förkastar det förslaget..

Drakens tand tycker jag har den där Sinkadusstämningen över sig, även om den är liten i formatet.. Hade jag inte varit så slö hade jag skrivit något bidrag till den tidningen och för att jag ska bidra med någonting (korrläsning, synpunkter/bollplank, bilder etc) tyder på att jag verkligen tror på idén..

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som faktiskt inte räknar Codex eller Sverox (finns den än?) som rollspelstidningar

Bastjeman

Veteran
Det är så att jag får tryckeriet mycket billigt det är därför jag startar tidningen. Och för att det är kul såklart. Slå mig ihop med drakenstand, nä det vill jag inte. Men jag ska först se om jag kan få tillrcäkligt med material för att göra tidningen. Har en del polare som hjälper mig också.