Nekromanti LITE HJÄLP TACK!

WanwaMarcill

Veteran
När jag städade lite i min rollspelsgrupps rollspelslåda när jag inte hade något att göra, för att de andra gjorde Eon karaktärer och jag redan gjort min, hittade jag ett rollspel eller en expansion till ett som jag inte kan identifiera eftersom att det saknar framsida och det inte står något namn vad jag kan se. Detta rollspel verkar i vilket fall som helst väldigt bra och roligt och jag skulle därför vilja ha hjälp med att identifiera det. Det är ett rollspel som innehåller både västerländsk och österländsk kultur, både med yrken, vapen och stridskonst. Man kan b la spela som ninja, samuraj, ronin, paladin, krigarmunk, gladiator, vapenmästare och sprätthök. Spelet kommer troligen från 1992 tidigast, eftersom bilderna är signerade MiG-91, någon MiG-92. PÅ någon blid står även signerat av Ackegård , någon av Åsa Hedenskog, någon av Gabriel Sandberg. Det är troligen en expansion, eftersom att det står något om nya färdigheter. Boken är runt 95 sidor lång och formatet är någonstans mellan A4 och A5.

Jag är väldigt tacksam för hjälp, eftersom att vi skulle vilja ha ett rollspel som detta.

Tack på förhand

/Erik

Johan K

Gammal & dryg
Kan du lägga upp en bild så tror jag att det kan vara lättare att identifiera.

Feliath

Swashbuckler
Hjälpen, varsågod

Det där är med all sannolikhet Krigarens Handbok till DoD -91.
Den boken hade nämligen ett supplement med yrken till Jih-Punfigurer längst bak.

Det är alltså inte ett komplett rollspel utan en splat.

/Feliath — en av de '91-böcker jag saknar och av nostalgiska skäl vill ha, fast inte nog för att betala priset den brukar gå för

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Utbruten deltråd

Deltråden om trasiga böcker från Äventyrsspel har brutits ut och återfinns strax ovanför den här tråden.

/tobias