Nekromanti Lite kludd till Flux:

Krille

Super Moderator
"han får också en massa skitballa idéer, men de flesta lämnar aldrig planeringsstadiet."

...som mig då, fast jag har såpass många idéer att någon då och då lyckas leta sig förbi planeringsstadiet. Det är väl ett halvdussin eller så som har lyckats med det konststycket - fundera då på hur många det är som stannade kvar i "development hell"... :gremwink:

Man Mountainman

Storsvagåret
Tja...

...jag önskar bara att du ritade lika mycket till CCC.

Kluddrade lite bilder till Flux i helgen

Fan, Rising, ödmjukhet klär dig inte. Man blir bara förbannad på dig. :gremwink:

Jag tror förresten bestämt att ditt betyg gått upp ett snäpp. Var det bildernas förjänst, måntro? :gremgrin:

Rising

Vila i frid
Det kåååmer CCC-bilder...låååvar!

"...jag önskar bara att du ritade lika mycket till CCC."

Joo, jag vet... Grejen är att det tar säkert sju gånger så lång tid att rita en realistisk blyertsteckning för mig än de här snabba kluddbilderna. En CCC-bild kräver forskning på bilar, kläder och frisyrer och en massa skissande fram och tillbaka medan jag bara kan improvisera attiraljer till Fluxgubbarna fritt. Sedan vill jag helst jobba utifrån fotografier i mina CCC-bilder (jag själv poserade som zombien) medan det bara är att tuta och köra till Flux. Det är alltså två olika grader av engagemang, och jag behöver mer ledig tid innan jag kan spotta ur mig fler CCC-bilder.

"Fan, Rising, ödmjukhet klär dig inte. Man blir bara förbannad på dig."

He he, somliga uppvisar falsk ödmjukhet för att håva in beröm, men jag uppvisar äkta nonchalans i rent provokationssyfte... CCC-bilderna är svåra att göra och dem är jag stolt över, men de här Fluxbilderna är bara såååå enkla för mig att göra... Ni skulle bara veta... Jag behöver inte ens skissa först utan tuschar rakt på papperet...

Blir du mer förbannad nu? >:^)

/Rising
som inte är bra på mycket annat än att rita

Skuggvarg

Hero
Kom hit ska du få spö!

Jag kan inte ens rita en streckgubbe för fan, och här sitter du och ritar skitsnygga bilder och säger att det är kludd...*morrar*

/Skuggvarg - vill kunna teckna, och då framförallt animé, men hatar att behöva skissa och tänker därför lära sig rita perfekt direkt

zuntona

Swordsman
Re: Kruxet med Flux:

*snyft* de kommer ju ta tid. *längtar tills de e klart*

Rising

Vila i frid
Cadillac Crazy Cillerz, baby! [OT + ANT]

Det balla spelet där man tar rollen som fauner, älvor, harpookor, minotaurer, cykloper, harpyor, vampyrer, varulver, plantiflorer, vättar, mandrillvarelser och jättespindlar (bland annat) och glider omkring i en sorts upptrissat 50-talsvärld (tänk beatkulturens nirvana: rastlöshet, utanförskap, laglöshet, nattliv, förströelse, nöjeslystnad och gränslös kärlekstörst) med allt vad det innebär av rockabilly, bombshells (Monroe, Gardner, Hepburn och Mansfield, exempelvis), äppelpaj, jazzklubbar och djävligt snygga bilar.

Checka mina bilder till spelet från länken i min profil.

/Riz

Johan K

Gammal & dryg
Låter ju mysigt !! (ANT)

Det där låter ju som ett mysigt rollspel ju !! :gremtongue:

Johan K

Gammal & dryg
Försent...(OT)

Att hålla reda på sina satser är inte det lättaste (snälla, ingen snuskig ordvits på detta uttalande!) men jag refraserar mig väl då:
Kan ju jämnt säga att det är försent... :gremwink: En sån mening är bara meningen att man ska feltolka...

Firefly

Veteran
precis vad som hände med Penzer M.E.C.K.S. (se allmänna spelforumet). av cirka fyra projekt kom ett av planeringsbordet.

jag känner definitivt igen det där....

zuntona

Swordsman
Re: Det kåååmer CCC-bilder...låååvar!

Usch du en sån där som man blir så grymt avundsjuk på för att du kan teckna så där snyggt.

Rising

Vila i frid
För att det inte är färdigt. [ANT]

CCC-gruppen (som i första hand Dnalor basar över) arbetar frenetiskt (hmm) med att få till en mkt spartansk men ändock semispelbar halvfärdig betaversion inom kort*.

* = med "kort" menas "en lång tid framöver"

/Riz

Man Mountainman

Storsvagåret
Mer info från basen

Alla som är intresserade av CCC kan dock gå in på http://groups.yahoo.com/group/crazycillerz/, och läsa allt vi spånat fram, skrivit och hittat på. Här finns också en alfaversion av reglerna, som dock är mycket sämre än den som just nu tar form på min hårddisk (så den skall ni inte bry er om). Världsbeskrivning kommer att dröja än ett tag, liksom hemsida, eftersom vår webdesigner tycks ha tagit semester.

Rising

Vila i frid
nej, från serien Flux!

Erm... Jag känner inte till Jadeclaw, men sökte lite på nätet... Menar du den HÄR kaninen?

Han är väl inte såå lik min hare med tre ögon och tre öron... (och två långa svansar, men de skippade jag i serien) Min hare är ju mycket snyggare... :^)

Äh, min Fluxhare är snarare influerad av dragonballz.. Hela grejen med enkelt ritade figurer och detaljerade kläder (med massor av snören, snoddar, knutar och band) kommer därifrån (fast jag drar det mycket längre och tar i allt vad jag kan med tofsar, bjällror, vimplar och fjädrar m.m).

Jag tror det är svårt att rita karatekaniner utan att det blir helt olikt någon bild som någon annan ritat tidigare...

/Riz

Sodivra

Champion
Men inse (~?) ..y:

Vad gillar ni min rubrik? Det är ett försök till ascii-konst.. Jag kallar den:

"Arvid lyssnar på musik, och funderar på om han verkligen får använda ordet 'Inse', samtidigt som han slinter på tangenterna"

Iaf, poängen var den att det är väl så här för alla rollspelsmakare.. Fan vad jobbigt det skulle vara att skriva rollspel proffisionellt.. Skriva även när man inte är sugen på det..

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Inspiration.... (OT)

Fan vad jobbigt det skulle vara att skriva rollspel proffisionellt.. Skriva även när man inte är sugen på det..
Om någon betalade mig för det skulle jag kunna tänka mig att bita ihop och skriva lite även när jag inte känner för det, eller i alla fall surfa på internet och låtsas att jag skriver...

/tobias