Nekromanti Lite [OT], men iaf...

Jorge

Veteran
Hon ska ju inte hacka på något hon inte vet så mycket om dessutom så är inte alla nördar som ser Sagan om Ringen filmen heler så det så!

Eksem

Champion
För en längre och intressant diskussion om krönikan i fråga, besök gärna rollspelsforumet Rollspel.

Netfeed

Swashbuckler
ang: nördar

dessutom så är inte alla nördar som ser Sagan om Ringen filmen heler

nee men stora delar av dem som ser filmen är det...

Eksem

Champion
Re: Definiera nörd

Jag har inget emot att kallas nörd om beskriningen av en typisk nörd passar in bra på mig. Men jag sysslar ju med en del saker som är att betrakta som nördiga. Men jag är inte spinkig och har inte finnar, glasögon och flanellskjorta. Om man skulle gå efter collegefilmer från 80-talet, alltså.

Shaggy

Swordsman
Ah. Det är skönt med folk som kan se alla dessa samband vi andra missar. Hon följer ju dock inte sitt resonemang fullt ut. Tänk bara på en sådan sak som Shakespeares "En midsommarnattsdröm". Att Hitler blev som han blev efter att ha sett orealistiskt och osexigt fjams av det slaget är knappast konstigt. Vad är väl då Tolkien och Birgersson i jämförelse? Och sån litterärt tveksam smörja ska det alltså göras film av...

Shaggy

Swordsman
Re: ang: nördar

Det tror jag inte alls på.

Av de som spelar rollspel: Ja.
Av de fanatiker som ser filmen första visningen på premiärdagen: Ja.
Av de som ser filmen i allmänhet: Knappast.

Såväl min mor som min far gillar Tolkien. Jag har lite svårt att se någon av dem som "unga rollspelande nördiga killar". Jag ska f ö se filmen tillsammans med min mor under mellandagarna... /images/icons/wink.gif

Nalle med AK4

Swordsman
Vicken kärring! Hon ska in te gnälla om sånt som hon inte förstår sig på. Dessutom påstår hon ju att det är
Robert Jordan som skriver om Belgarath Besvärjaren.
Fniss, fniss, fniss. Det visar ju bara hur okunnig hon är om det hon skriver om. F.ö. så är det inte alls bara töntiga tonåriga rollspelskillar som går och ser filmen.
T.ex. mina föräldrar och många skolkompisar som jag inte skulle klassa som nördar. Dessutom är det skillnad på nörd och tönt. Töntar har ingen grupptillhörighet.
Det har nördar.
Nalle

Nalle med AK4

Swordsman
Vicken kärring! Hon ska in te gnälla om sånt som hon inte förstår sig på. Dessutom påstår hon ju att det är
Robert Jordan som skriver om Belgarath Besvärjaren.
Fniss, fniss, fniss. Det visar ju bara hur okunnig hon är om det hon skriver om. F.ö. så är det inte alls bara töntiga tonåriga rollspelskillar som går och ser filmen.
T.ex. mina föräldrar och många skolkompisar som jag inte skulle klassa som nördar. Dessutom är det skillnad på nörd och tönt. Töntar har ingen grupptillhörighet.
Det har nördar.
Nalle

DragonLord

Warrior
Kärringen har f-n aldrig varit med på ett spelmöte

Hon har för f-n inte en aning om vad hon skriver om! Ska man skriva en artikel får man i alla fall göra lite efterforskningar om de man skriver om. Den där kärringen behöver gå i terapi...

Alexander B

Veteran
Re: Kärringen har f-n aldrig varit med på ett spelmöte

Hmm.. en vecka senare sitter folk fortfarande och kommenterar hennes Krönika..
Är inte detta ett tecken på att hon verkligen fått den uppmärksamheten hon ville ha?