Gillar båda, fysiska förändringar som alabastervit hud, spindelvävsliknande ärr och tillgång till lämpliga monstruösa särdrag. Stjäl det till min egen kampanj!
En liten förhandstitt från spelarnas handbok kanske kan vara på sin plats: fördelar (enkla särdrag, kostnad 5 erf eller 2 för en novisnivå) samt nackdelar (ger 5 erf eller en novisnivå för 2 nackdelar): här är två som kanske kan passa för någon som gjort en pakt med en spindelgudinna?
[h=3]R3 - Gifttålig (fördel)[/h] Rollpersonen har genom försiktig exponering byggt upp en enastående motståndskraft mot gifter. Gifter drabbar rollpersonen på en nivå lägre än normalt; ett stark gift skadar som ett medelstarkt, ett medelstarkt blir svagt och ett svagt ger bara ett i skada per runda det är verksamt - verkanstiden påverkas inte, enbart mängden skada per runda. Mot gifter som inte skadar utan har andra negativa effekter får rollpersonen istället en andra chans att lyckas med motståndsslagen.
[h=3]R3 - Bestialisk (nackdel)[/h] Rollpersonen har ett bestialiskt yttre, i form av ett eller ett par iögonfallande drag av bestar eller rent av monster; jakaarögon, urornebetar, lindormsfjäll på hals och armar eller något annat som väcker rädsla och avsky. Att dölja dragen för den rollpersonen talar med kräver ett lyckat [Diskret - Vaksam]. Ett misslyckande ger därefter en andra chans att misslyckas med alla Övertygande som avser hjälp eller beskydd; däremot ger det bestialiska yttret en andra chans att lyckas med Övertygfande i syfte att hota och skrämma. Personer som rollpersonen hotar, framgångsrikt eller ej, kommer att rapportera rollpersonen som en styggelse till myndigheterna så snart de får chans därtill.