Nekromanti Lite tankar kring en (annorlunda) förläning

zuntona

Swordsman
Re: Glädjedödare på språng! :)

Lätt man har en Dödens dal där alla odöda jobbar så blir befolkningen inte smittade av sjukdomarna dom har.

MovinGalt

Warrior
Re: Glädjedödar-dödar-dödar-dödare på språng! :)

Grattis! Du har nu stängt in hela befolkningen i en stad, och alla undrar hur i hela friden de ska ta sig till sina gårdar/arbeten ute på landet för att fortsätta produktionen/arbetandet

Nåja, så roligt ska vi inte ha det... :gremtongue:

"sedan ber man folket att bygga en fet mur runt hela förläningen "

dessutom vill ha någon export innebär det att någon måste samla ihop allt som ska säljas och sälja det

Man slänger ut det utanför muren, sen kommer någon lojal person, hämtar upp det, och säljer det :gremwink:

Och ännu bättre blir det när det lokala templet vill sätta upp en representation i förläningen . Vad säger du åt dem - "nä, det går inte. Vaddå 'varför'? För att jag säger det! Piss off!"?

Och vad säger du till alla som undrar hur du kan producera så mycket så billigt (om du nu lyckas framställa vandöda som kan lära sig nya färdigheter)?

Och vad säger du till andra länsherrar som då och då kommer på besök/whatever?
Blä...småsaker..läs [color:\\"blue\\"] Bobby Magikerns [/color] inlägg en bit ner istället :gremwink: Han är den enda som förstår mig... :gremgrin:

MovinGalt

Warrior
Re: Glädjedödar-dödare på språng! :)

Precis. Så ska det gå till :gremgrin:. Äntligen en själsfrände på den mörka sidan. Du kan få låna bröllpssviten på Mitt nya strandhotel Död & Uppväckt om du vill :gremwink:.

Phelan

Hero
Re: Glädjedödar-dödar-dödar-dödare på språng! :)

Blä...småsaker..läs Bobby Magikerns inlägg en bit ner istället Han är den enda som förstår mig...

Antingen är du ett missförstått geni och alla vi andra har fel...

Eller... :gremgrin:

Mvh / Phelan

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Hemskt mycket dödande här...

"Han är den enda som förstår mig..."

Det var du som bad om åsikter :gremwink:.

Men se det så här (från den ljusa sidan) - nu har du fått lite kött på benen när din spelledare kommer med samma motargument! :gremsmile:

MovinGalt

Warrior
Re: Hemskt mycket dödande här...

"Det var du som bad om åsikter"

Jo, det stämmer ju förstås... :gremlaugh:
Tackar för alla fina inlägg, det har varit kul att bolla lite...

*Hoppas att man alltid får sådan här fin respons på alla ens kommande inlägg*

Kwarzim

Veteran
Re: Glädjedödar-dödare på språng! :)

farför bara va en ond magiker när man kan va: sadistisk, mordisk, ondskefull, uppfingsrik, genialisk, genom ond, tjuvaktig, taskig, nekromatiker(som är vampyr som är tålig mot ljus) som är utbildad advokat och lönnmördare. hälst med godartad squash.
Varför utrota allt folk inom en förlägning när det finns dvärg fästen!