Bolognys betydelse är sedan länge försvunnen i tidens dimmor.
Ordet skådades första gången av BSG´s (Bi Sexuella Grabbar... nä skojjade bara.. Bodens Spelförenings Gwaithir)trogne vapendragare Thomas Yttling då det var klottrat på en vägg i gymnasieskolan.
Den kryptiska meningen löd.
Carl Bildt suger Bologny
BSG var konfunderade, ett stryelsemöte tillkallades genast, som vanligt kom bara ett fåtal men under en mörk och stormig kväll i skenet från stämningsfyllda ljusrör i den kvava källarlokalen så diskuterade ordets Bologny.
Vi kom fram till att det var ett hädiskt och ondskefullt ord som endast får användas när det verkligen behövs.
Du skall inte yttra Bologny i onödan
Löd vårat måtto...
Det har förvisso yttrats här gång på gång på den senaste tiden men jag har sett i vaga syner att Riotminds försöker åkalla Antikrist igenom att få Landets ungdomar att spela nya DoD...
Ehh Ja..
Profeten från Norr..
Är övertygad om att nya Drakar och Demoner suger Bologny
Denna torra, konservativa mening sammanfattar bäst min nuvarande åsikt. Regelmässigt tycker jag Expert spöar nya DoD i nio fall av tio. Jag vill helt enkelt inte ha de stelbenta yrkena som förhindrar all utveckling till nya inriktningar, yrkesnivåerna, KP-inflationen, mm. Vad mig anbelangar skulle de hellre kunna ha gjort ett nytryck av Expert.
Däremot tycker jag världen Trudvang verkar riktigt lovande och mina förhoppningar ligger hos den.
Håller med dig !!
Det det finns få spel av Expert kaliber nuförtiden !! Expert rockar ju stenhårt och det finns inte många spel som slår det på fingrarna !!
Nä se så fel du kan ha,,..
Men Bologny är ett så stort ämne att ta upp att det skulle krävas ett helt eget forum för att diskutera det.
Men det är inget träslag eller fondue.. Men man kan dra likneser till Belsebub.. om du uttalar de båda orden så inser du nog att Belsebub och Bologny låter väldigt lika.. och de är det också-- För Bologny är ondskans ord...
Profeten från Norr..
Filmusiken till Excalibur skulle passa bra som rollspelsmusik.
Jag kan inte annat än hålla med dig...Men DoD6 är ju nytt....Det har ju inte kommit något nytt till Drakar och Demoner (bortsätt chronopia) på flera år....Så jag kommer att ge det en chans.........Det ska dessutom bli spännande att se hur det går i framtiden...
Expert är avsevärt mycket bättre (fast jag har ju en starkt nostalgisk känsla till det spelet så jag kan kanske inte bedöma det helt opartiskt), det finns betydligt färre fel och missar. Reglerna är enklare och bättre och det finns Inga Restriktioner i samma klass som i Nya Drakar och Demoner där dessa verkligen är otroligt löjliga.
Språket är otroligt mycket mer effektfullt och det är riktigt roligt att läsa boken.... /images/icons/frown.gif
Nä.. gamla goda tider.. det var något att hänga i julgranen det..
Profeten från Norr..
Är övertygad om att Riotminds försöker frambringa
Antikrist.
Om det nu är den amerikansk-italienska korven som åsyftas så stavas den "boloney" och inget annat. Kan ha varit det den hädiske klottraren som Blasphemy nämner hade försökt skriva iofs.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.