Nekromanti liten snabb undersökning

Blasphemy

Swashbuckler
Vad Bologny Betyder

Bolognys betydelse är sedan länge försvunnen i tidens dimmor.
Ordet skådades första gången av BSG´s (Bi Sexuella Grabbar... nä skojjade bara.. Bodens Spelförenings Gwaithir)trogne vapendragare Thomas Yttling då det var klottrat på en vägg i gymnasieskolan.
Den kryptiska meningen löd.

Carl Bildt suger Bologny

BSG var konfunderade, ett stryelsemöte tillkallades genast, som vanligt kom bara ett fåtal men under en mörk och stormig kväll i skenet från stämningsfyllda ljusrör i den kvava källarlokalen så diskuterade ordets Bologny.
Vi kom fram till att det var ett hädiskt och ondskefullt ord som endast får användas när det verkligen behövs.

Du skall inte yttra Bologny i onödan

Löd vårat måtto...
Det har förvisso yttrats här gång på gång på den senaste tiden men jag har sett i vaga syner att Riotminds försöker åkalla Antikrist igenom att få Landets ungdomar att spela nya DoD...

Ehh Ja..

Profeten från Norr..
Är övertygad om att nya Drakar och Demoner suger Bologny

Blasphemy

Swashbuckler
Önskningen beviljas

Jag skall bevilja din önskning,,, Börjar kanske bli lite tjatigt,, Fast det var kul så länge som det varade.....

Profeten från Norr..
Är övertygad om att nya Drakar och Demoner suger Bologny

Don Kennetho

Warrior
Re: Det var bättre förr

Denna torra, konservativa mening sammanfattar bäst min nuvarande åsikt. Regelmässigt tycker jag Expert spöar nya DoD i nio fall av tio. Jag vill helt enkelt inte ha de stelbenta yrkena som förhindrar all utveckling till nya inriktningar, yrkesnivåerna, KP-inflationen, mm. Vad mig anbelangar skulle de hellre kunna ha gjort ett nytryck av Expert.

Däremot tycker jag världen Trudvang verkar riktigt lovande och mina förhoppningar ligger hos den.

Don Kennetho

stjärnjerry

Veteran
Johan Bauer

4:e upplagan är bra men med sago(john Bauer)stuket kan det nog bli rät festlig känsla i 6:e!!

Johan K

Gammal & dryg
Re: Det var bättre förr

Håller med dig !!
Det det finns få spel av Expert kaliber nuförtiden !! Expert rockar ju stenhårt och det finns inte många spel som slår det på fingrarna !!

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>

Sodivra

Champion
Jag som trodde...

...att det var ett träslag. Som mahogony. Kanske en sås eller fondue annars?

/Arvidos, Riddare av nätet
Beväpnad med mus och tangentbord
Ridderlig respekt och ideal

Blasphemy

Swashbuckler
Re: Jag som trodde...

Nä se så fel du kan ha,,..
Men Bologny är ett så stort ämne att ta upp att det skulle krävas ett helt eget forum för att diskutera det.
Men det är inget träslag eller fondue.. Men man kan dra likneser till Belsebub.. om du uttalar de båda orden så inser du nog att Belsebub och Bologny låter väldigt lika.. och de är det också-- För Bologny är ondskans ord...

Profeten från Norr..
Filmusiken till Excalibur skulle passa bra som rollspelsmusik.

Blasphemy

Swashbuckler
Re: Expert var bättre

Till den klass som Expert hade kommer nog aldrig DoD att komma igen.. Tur att man fortfarande har kvar den gamla godingen,.

Profeten från Norr..
Är övertygad om att Riotminds försöker frambringa
Antikrist.

NecTech

Swordsman
Re: Expert var bättre

Jag kan inte annat än hålla med dig...Men DoD6 är ju nytt....Det har ju inte kommit något nytt till Drakar och Demoner (bortsätt chronopia) på flera år....Så jag kommer att ge det en chans.........Det ska dessutom bli spännande att se hur det går i framtiden...

Mvh
Necrotech
<A HREF="http://www.endarker.net/rollspelszonen" target="_new">http://www.endarker.net/rollspelszonen</A>

Sodivra

Champion
Varför?

Har aldrig spelat Expert (Tror dock att jag har det här hemma, jag fick det av en kompis) så varför är det bättre?

Blasphemy

Swashbuckler
Re: Varför?

Expert är avsevärt mycket bättre (fast jag har ju en starkt nostalgisk känsla till det spelet så jag kan kanske inte bedöma det helt opartiskt), det finns betydligt färre fel och missar. Reglerna är enklare och bättre och det finns Inga Restriktioner i samma klass som i Nya Drakar och Demoner där dessa verkligen är otroligt löjliga.
Språket är otroligt mycket mer effektfullt och det är riktigt roligt att läsa boken.... /images/icons/frown.gif
Nä.. gamla goda tider.. det var något att hänga i julgranen det..

Profeten från Norr..
Är övertygad om att Riotminds försöker frambringa
Antikrist.

Sodivra

Champion

Men.. Bäst? Så det är bättre än -94 då? Hur då, då?

Milrik

Veteran

Tja, det e väl bara att man e van med ett spelsystem. :)

Jag vet inte, retade upp mig lite på levelsystemet samt de extremt töntiga "yrkena" (ja, yrkena i Expert suger apa oxå).

Milrik av Remos som bara ville...gnälla lite? :)

Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtan

Re: Någon sorts salamiliknande korv

Om det nu är den amerikansk-italienska korven som åsyftas så stavas den "boloney" och inget annat. Kan ha varit det den hädiske klottraren som Blasphemy nämner hade försökt skriva iofs.

/Gloria Excelsior