Nekromanti liten undersökning

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
A) Inte jag (första spelet var faktiskt Sagan om Ringen så säg inte att Eon inte går att börja med)
B) Öhum, vid första spelet med Eon blev jag SL biträdd av regeltolkaren Ulvtand. *skratt* Annars var jag spelare vid mitt första rollspel.
C) I Eon, nej. Övrigt, jajamen.
D) Sådär...

Lady Silver Wolf - There is but a thin line, between Man and Beast

Oceanliner

Warrior
Koboldvarning!

<I>"Fast det fanns ju vissa koboltvarningar just då i början..."</I>

Då skulle du sett oss när vi spelade Mutant, herregud vad kul det var att mata ner fiender med min Ubbits 9mm k-pist...

Ja ja vart jag vill komma är att alla rollspelare troligtvis ägnar sig åt att helhjärtat var kobolder lite då och då. Särskillt i början. /images/icons/laugh.gif

//Jonas
<A href="http://home.swipnet.se/circle "TITLE="Min hemsida"> http://home.swipnet.se/circle</A>

Utopi

Warrior
Re: Ny undersökning

nå väl, när jag lirade första gången så hände det så att jag spendarade hela min dag(vilket inte gjorde nån skillnad när man inte har nått liv) med att skapa en dvärgisk magiker...

Men det först han gjorde(förutom att köpa en vagn) var att tutta eld på sin själ efter drygt en timme, detta blev faktiskt lite små känt i rollspels kretsarna i min stad.

///ta da, ni lär inte göra sämre av sig.

Man kan säga att det finns nybörjare i rollspel. Men är inte hela livet ett
(r)wollspel.

G

Guest

Guest
Jag och mina kompisar började med DoD. Men efter att ha spelat ett tag och hittat en bunt med regler som borde ändras (på ett ungefär alla...=), försökte vi att ändra allting så att alla spelare skulle bli glada. Efter en massa veckors pratande kom vi fram till en massa.
Så en dag gick jag och en annan in i en spelbutik. Gissa vad vi fick se! Ett nytt rollspel. Vi tog oss en titt, och den hade allt vi ville ha plus en äckligt stor hög med regler som vi inte ville ha... ett måste ha!

Kan inte riktigt lägga av med att spela Eon numera... så fort vi hinner gör vi det.

Johan K

Gammal & dryg
Re: Koboldvarning!

Jo, visst gör man det !! Det gjorde som sagt vi iaf. Men nu så tycker jag som sagt att stämmningen, karaktärerna & själva spelet är vicktigare

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit !</font color=red>