Du ska få en helgrym idé av mig!
Alltså, det här var värsta balla drömmen jag hade för några dagar sedan, den kan du få (om du törs) använda som underlag, om du vill.
Okej, jag skulle vara med i det här lajvet, alltså, som hette "Cadillac Crazy Cillerz" och det hade verkligen en helmysko stämning som inte liknande nånting annat i rollspelssammanhang:
Det var nämligen så att spelvärlden var någon form av spejsad barnsagovärld, typ som i "Alice i underlandet", men det utspelade sig i en postkatastrof-period och världen låg till stora delar i ruiner. Dock, världen hade inte gått under av kärnvapen eller så, utan av magi, demoner och svartkonster. Dessutom hade världen redan gått under under sen riddartid, så det var ingen "Mutant"-stämning eller så. Nä, istället hade man börjat bygga upp världen igen och när lajvet började så hade man kommit till en tidsperiod som går att jämföra med vårat 50-tal. Det var alltså motorcykelgäng på gatorna, raggare i fräsiga bilar och drive-in-biogarfer osv.
Däremot så var man alltså inte människor; utan konstiga sagovarelser som satyrer, älvor, harmänniskor, varulvar och apmänniskor(?) Ja, jag spelade en mandrillsnubbe som var gängledare för "svarta kedjan" och jag hamnade i ett slagsmål med "Slick Knife" -en man med harhuvud occh elvisfrilla (det såg fördjävla kul ut!) och hans sidekick "Frenzy", som var en läderalv. Och nu tog sig kampanjvärlden en helt ny inriktning (i drömmarnas värld blir det ju ofta lite flummigt) så när vi skulle börja slåss, så blev hela striden en helmaxxad upplevelse av energiattacker och övermänskliga kampsporter, lite som i serien "Dragonball". Det funkade skitbra i den övergripande stämningen faktiskt, vi liksom utförde coola attacker och sa rubbade saker på låtsasengelska inför varje helkonstig attack, "eleven razor sharp thunders vill CLASH!" och "Lucky lady blows like DRAGON!" och så sköt vi blixtar och fireballs så läderjackorna fräste. Det låter helskumt, men det var sån mörk, ghotisk stämning över natthimlen och miljöerna att det faktiskt fungerade. Det var på allvar. Åtminstone tyckte jag det i sömnen, nu när jag skriver det ser det onekligen lite skumt ut.
Fast en sak är säker; det är roligare när någon gör ett helrubbat rollspel än ett helt vanligt. Om du gör ett "Cadillac Crazy Cillerz" (måste stavas så!) så lovar jag att jag kommer garva på mig, och man bara måste ju ge det en chans, visst?
/Rising