Nekromanti Livet efter -91

Nightowl

Champion
Re: Poängen är?

Sant. Det som säljer bäst är själva grundspelet.
1, X pers köper grundspelet. Y gillar det inte så bra vid närmare titt. Z gillar det men SLar inte.
2, En regelmodul, säg "Volvos & Saabs: Bilar till NTF: the krocking" kommer ut. X - Y köper den, max.
3, En äventyrsmodul kommer ut. X - Y - Z köper den, max.

Ungefär så.

Nightowl, insatt, jojomensan

Makt korrumperar.
Kunskap ger makt.
Plugga hårt - bli ond.

Nightowl

Champion

ett STORT "fast"...

Man vill sälja grejorna man gör, för att:
A, man vill ha pengar (alla gillar pengar)
B, man ska ha råd att fortsätta göra spel, samt
C, folk som är driftiga nog att starta spelbolag vill inte bara trycka X spel; de VILL känna att de säljer också, det är det som är tjusningen, "whooo, någon spelar mitt spel!"

Jag tror inte ett blatt på personer som inte säger att de bryr sig om låga tittarsiffror eller recensioner eller whatever av saker de gör; jag tror att alla vi som sas publicerar kreativa grejor känner vill känna sig uppskattade. Att sedan framgång hos en grupp läsare/tittare/spelare/recensenter ersätter motgång annars är självklart, liksom att man tar saker olika hårt...

Och vill man göra konsumenterna glada gör man sådant de köper. Bara _en_ i varje grupp har anledning att köpa en äventyrsmodul; teoretiskt sett kan varenda en i spelgruppen köpa bakgrundsmodulen Makt och Musik om alla är lika kåta på att veta vad det står i den, alla har pengar och SL inte vill hålla den hemlig. Oddsen för att detta skall hända med en äventyrsmodul kryper ned mot noll.

Nightowl

Makt korrumperar.
Kunskap ger makt.
Plugga hårt - bli ond.

Big Marco

Läskig
Re: TG var företagsnamnet, ÄS var varumärket

Ungefär så. Visserligen fanns TAMB Äventyrsspel HB som tillverkare av rollspel. TG var importörer av spelprodukter om jag inte missminner mig.

-Marco Behrmann

G

Guest

Guest

*humma*

Javisst släpper de gratis äventyr (den sista var ju iofs för nån månad sen) men det finns andra som gör det också. Titta på Rävspel, de släpper ju äventyr som är förstklassiga som dessutom är PDFer (vilket gör de snygga, läsvänliga samt att det finns kartor och illustrationer), dessa kan ställas i kontrast med Gemini äventyren som är ett word dokument... =P

//Johnny

---
Johnny
johnny@rollspel.nu