Min fru hade några gratis prova-på månader med Storytel, men försökte sen säga upp dem. De sa dock inte upp tjänsten direkt utan skickade först en bekräftelse till en felstavad e-postadress (som hon då inte har). Eftersom hon aldrig fick det mailet så svarade hon såklart inte, och Storytel fick ingen ytterligare bekräftelse på att tjänsten skulle sägas upp.
De fortsatte därför att fakturera henne under ett halvår och då det låg på autogiro så tog det nån månad innan hon upptäckte det. Min fru kontaktade dem då på nytt och sa att hon inte tänkte betala för de månader som de fortsatte att fakturera henne efter att hon sagt upp dem. Storytel skickade då screenshots på sin felaktiga korrespondens och stod på sig om att hon inte svarat och måste betala.
Hon påpekade att deras screenshots bevisade att det faktiskt var de som hade gjort fel, och ifrågasatte varför det inte räckte med att man ringde till dem och sa upp tjänsten. Men de framhärdade ändå att det skulle betalas.
Min fru kontaktade ARN och förklarade att det inte var ett seriöst sätt att hantera avtal och kunder på och frågade vilka möjligheter hon hade att slippa betala. Men de meddelade att Storytel minsann har rätt att maila adresser som inte finns, och sedan fortsätta fakturera tjänsten även om man tror att man har sagt upp den. Så utan uppbackning av ARN gav hon upp och betalade.
Så just dem skulle jag undvika.
//EvilSpook