Yeah, kanske, faktiskt. Det kan ligga något i det.DeBracy said:Tycker det påminner en hel del om färgskalan på omslaget till Andra imperiet.solvebring said:Fast av någon anledningen så sitter jag och tror att du är Krille och att loggan tillhör något av hans spel. ...
But WHY?! Teckensnittet?
Det låter ju inte helt dumt... ska försöka fixa några såna förslag också.solvebring said:För avatarer och minibanners kan man sedan kanske göra en »F WRNU», »F.WRNU» eller dylikt?
/solvebring som liksom bara fick en tanke ...
Skam den som ger sig!Möller said:Sätt inte saker ovanpå varandra. Det är att be om skrivartrubbel.
Men annars gillar jag tanken. Tärningen behöver snyggast till, men jag har full förståelse för att det är knepigt att göra.
Snyggt! Vajert som fan, imho. Gillar upplägget och ja, jag gillar verkligen den där tärningen. Fast tja, svårt att få annat än beröm från oss lekmän.Björn Wärmedal said:Skam den som ger sig!Möller said:Sätt inte saker ovanpå varandra. Det är att be om skrivartrubbel.
Men annars gillar jag tanken. Tärningen behöver snyggast till, men jag har full förståelse för att det är knepigt att göra.
Om jag lät tärningen ligga bakom texten så syntes det inte så bra vad det stod. Förhoppningsvis är lite flammor bakom adressen okej, både ur syn-synpunkt och skrivar-synpunkt
Feedback från alla? Den där tärningen var DRYG att göra, så jag förväntar mig kakpoäng
Jag funderar på om det inte vore snyggare om tärningen låg till höger om texten istället för under. Nu känns loggan lite ihophafsad; gillar inte asymmetrin.Björn Wärmedal said:Skam den som ger sig!Möller said:Sätt inte saker ovanpå varandra. Det är att be om skrivartrubbel.
Om jag lät tärningen ligga bakom texten så syntes det inte så bra vad det stod. Förhoppningsvis är lite flammor bakom adressen okej, både ur syn-synpunkt och skrivar-synpunkt
Feedback från alla? Den där tärningen var DRYG att göra, så jag förväntar mig kakpoäng
Gråskala är bra, men jag hade nog hellre sett en helt svartvit (alltså, BARA svart och vitt; binär färgskala). Men visst, accepterar att det kanske blir skumt. Men det brukar funka bättre som logga för trycksaker och så då. Och om man ska dra saker genom klassisk kopiator...Björn Wärmedal said:Den svartvita blev helt mongo när jag försökte spara den som png (den fick tillbaka alla färger), men jag kunde exportera den som bitmap (också i png-format). När jag gjorde det så blev bakgrunden transparent, däremot. Jaja.
Eller kanske byta ut URL:en?Björn Wärmedal said:Jag gillar de här bättre, men de är ganska stora. Kan man kombinera det här med våra evenemang som jag gjorde i första posten? Ska man köra utan tärningen då?
Rymdhamster said:Sjukt snyggt! Tärningen är briljant så du får både ett kakpoäng och en hamsterpoäng för den!
Jag tror att det är lite trixande kvar med själva positioneringen, men nu har du helt klart riktigt snygga komponenter att jobba med!
Gubbster T. Pokémon said:Medhåll.
Tärningen är mycket ikosaedrisk.
Det tycker min fru också man kanske kan se det som en subtil hyllning till Cthulhu?anth said:Men jag tycker att de där sakerna som kommer ut från tärningen ser ut som tentakler.
Jag tycker att det är läckert att de kan tolkas som båda flammor och tentakler. Förövrigt tror jag att det är mycket fråga om variant där, eftersom jag när det var tal om gul färg direkt tänkte på eld.Björn Wärmedal said:Det tycker min fru också man kanske kan se det som en subtil hyllning till Cthulhu?anth said:Men jag tycker att de där sakerna som kommer ut från tärningen ser ut som tentakler.
Jag vet inte riktigt hur jag kan få dem mer flamm-lika. Någon som har tips?