Nekromanti Lost=värdelöst

Dewil

Skrivbordsgeneral
Repris?! Var? När?

Jag missade de första avsnitten, och ser dem för första gången nu, i repris, som om det vore en prequel
Har TV4 äntligen börjat reprisera serien utan att jag fick reda på det? Lost var ju typ den första tv-serien i historien som fyran valde att inte reprisera med ett par månaders eftersläpning.

Dewil, vill se från början

Balderk

Swashbuckler
Alla, eller i alla fall majoriteten av alla, tv-serier på de amerikanska nätverken styckas upp på samma sätt. Det beror på att säsongen är på 32 veckor (kan vara 34 också, inte helt säker) medan en normal tv-serie har en säsong på mellan 22 och 24 avsnitt. Där finns det alltså luckor på ganska många veckor som måste fyllas. Detta görs oftast med repriser, men även med tv-filmer och sådant.

Kabelkanalerna däremot, som HBO, Showtime och FX misshandlar inte sina serier lika mycket. Men de är ju inte helt, eller inte alls, finansierade av reklam heller.

Hur som helst, att säga att ABC har misshandlat just Lost extra mycket tycker inte jag stämmer. Se på en serie som Prison Break till exempel. Den hade ett uppehåll mellan november och mars. Finns i och för sig undantag till det här, 24 brukar ju till exempel börja i januari med 24 avsnitt, och därför har den knappt några avbrott. Men det finns inga manusbaserade tv-serier på 32 avsnitt. Det är väl en budgetfråga helt enkelt.

/Jonas, som inte vet hur nödvändigt det här meddelandet var egentligen.

Balderk

Swashbuckler
Re: Lost=värdelöst --> Byt kanal alt. Slå av TVn.

Nu vill jag inte vara för petig, men 24 och Lost sänds ju på samma kanal i Sverige? :gremsmile:

Foggmock

Myrmidon
Enda rätta sättet att glo på en TV-serie om man frågar mig... även om det ligger en viss spänning och känsla i att längta, halvt glömma vad man sett osv i att se ett avsnitt per vecka.

PAX

Jordisk Äventyrare

Visst får du vara petig och mitt tillägg blir att jag inte har sett 24 eller Stargate på TV4... :gremsmile:

Balderk

Swashbuckler

Nej, jag följer sällan tv-serier på någon svensk kanal heller. Så jag säger: Slå på datorn och dra hem något bättre istället!

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Re: Nej då

Jag hoppas dock att de inte drar ut på det för mycket... säsong tre får gärna bli den sista.
I intervjuer har skaparna under säsong 1 sagt att de har en storyarc som sträcker sig över fem säsonger, så drar de ned den på tre säsonger tror jag kvalitén kommer bli ytterst lidande.

Jag tycker att en del saker kan få vara oavslöjade, såsom röken. Det känns som om det är tätt knutet till öns story och det vill vi inteveta ännu. Först och främst måstevi få veta mer om the others.

Isbjörnen har vi ju redan fått svar på :gremwink:

EchonCique

Hero
Vad har jag missat?

Jag såg kanske de två första avsnitten innan jag gäspade av tristess när Lost dök upp på någon tv eller i ett samtalsämne. En trist och tråkig serie som inte fick mitt intresse överhuvudtaget.

Så varför fastnade du Basenanji, det var väl dumt? :gremsmile: