Jag spånade lite på en Lost (tv-serien) inspirerad kampanj. Det behöver inte nödvändigtvis vara på en öde ö men rollpersonerna (och några andra) bör nog vara isolerade och vilse. Fokus kan vara mot överlevnad och att ta sig ur situationen, bl a genom att lösa ett mysterium.
Jag fick också en ide om att göra ett litet ramverk för att on the fly sätta ihop en Lost-inspirerad kampanj.
Jag är inte helt övertygade om hur kul det skulle vara, vad tror ni? De flesta SLP lär nog vara i den lilla grupp som är på RP:nas sida eller så tillhör de motståndarsidan. Det blir kanske svårt att stoppa in mer neutrala SLP och detta kan vara ett problem. Håller konceptet för mer än en kampanj, eller är ramverket bortkastat? Vilka roliga spelbitar skulle ni sakna?
Jag fick också en ide om att göra ett litet ramverk för att on the fly sätta ihop en Lost-inspirerad kampanj.
Jag är inte helt övertygade om hur kul det skulle vara, vad tror ni? De flesta SLP lär nog vara i den lilla grupp som är på RP:nas sida eller så tillhör de motståndarsidan. Det blir kanske svårt att stoppa in mer neutrala SLP och detta kan vara ett problem. Håller konceptet för mer än en kampanj, eller är ramverket bortkastat? Vilka roliga spelbitar skulle ni sakna?