Nekromanti LOTR RPG

mcwolfe

Veteran
Har köpt det och ska köra det första gången på torsdag. Ser fram emot att komma med ett utlåtande om det då :)

General

Veteran
Ja... har ni gjort era rp's än??? det har nämligen jag och mina kamrater gjort...eller nja...inte riktigt färdig vi är vid yrkesval för det tog ju så lång tid att förstå allt eftersom det står på engelska....

Legolas

Veteran
Vore intressant...

Det vore interessant att höra om det från någon som har spelat det. Jag är själv lite skeptisk till "midgårda rollspel" efter som allt redan är så utstakat. Tolkien har redan beskrivit alla stora hjältar (vet ju jag "i-o-för-sig" ingenting om, men det känns så ). Så det finns inte så mycket plats över för mer episka kampanjer. Om man inte spelare i 4 åldern, eller vad det nu blir.

Legolas

mcwolfe

Veteran
Ska göra i morgon... Tror det är mycket en vanesak med engelskan.. jag har spelat engelska rollspel i.. hmm... över tio år i alla fall... så den är ganska lugn. Återkommer med presentation snarast möjligt!

McWolfe

Bunny

Crazy like a fool
Jagh har en gång i tiden spelat ett gammalt lotr rollspel, och då menar jag riktigt gammalt, du menar säkert ett nytt som kommit ut i samband med filmerna...

Sadaigh

Swordsman
Re: Vore intressant...

Det spelet är nog hysat snyggt, jag har baraa sett screens från det. Jag har dock spelat lite äldre Sagan om ringen spel, typ frn 1980 =P De är roliga men fula. Men grafiken gör inte allt! =) eller hur?

Legolas

Veteran

Jag minns svenska sagan om ringen rollspelet som ett spel med omöjliga regler. Om jag inte minns fel så var man tvunngen att slå ett slag bara för att röra sig framåt i strid.

Legolas

mcwolfe

Veteran

Inte riktigt.. men inte långt ifrån.. merp (som engelska originalutgåvan hette) och rolemaster (storebror till densamma) var aldrig kända för att vara smidiga och lättspelade är jag rädd.. ;-)

Kan dock lugna alla oroliga med att säga att nya LotR-spelet inte har något som helst (förutom världen) att göra med det gamla.

mvh
McWolfe

mcwolfe

Veteran
Jupp (antar jag i alla fall).. Decipher har gett ut ett nytt spel där de använder coda-systemet (samma som i nya startrek för övrigt).. Det funkar alldeles utmärkt såvitt jag kan se.

McW