Ymir
Liten kantbaron
Pepptråd! I brist på all go Gothcon-bonding tänkte jag att vi kunde lovebomba varandras produkter istället. Gudarna ska veta att jag inte älskar alla svenska rollspel, men nog finns det -något- jag älskar med nästan allihop? Uppgiften är: säg något positivt och icke-sarkastiskt om alla moderna svenska rollspel du är närmare bekant med (spelat, läst, varit pepp på, spanat in crowdfundern, hört folk snacka om, definiera gränserna själv), men som du inte till äventyrs varit med och skrivit.
Jag börjar!
Troubleshooters - Varför har ingen gjort det här tidigare?
Alien - En riktigt intressant variant av Ligans regelmotor.
Vaesen - Egerkrans är riktigt grym på att teckna folktroväsen.
Mutant År Noll - Skitball med minigamet kring arken. Det här spelet verkligen andas postapokalyps.
Coriolis - Jag älskar idén med solsystem förenade av mystiska portaler, som kanske inte ens ligger i samma galax.
Tales from the Loop - konceptet sålde onekligen sig självt. Vem vill inte springa runt bland Volvo 240 och deinonychusar?
Svärdets sång - gästskribenternas äventyr verkade skitkoola!
Call of Cthulhu - Kickstarter-videon var verkligen en helt ny level.
Sagospelet Äventyr - jävlar vilken stadig äventyrs-output i Fenix!
Järn - BRP är tydligen inte alltid dåligt... (◕ᴗ◕✿)
V5 - äntligen har Vampire ett bra regelsystem!
MÖRK BORG - jag älskar hur spelskaparna argumenterade för att de ville att man skulle uppleva spelet som en tryckt produkt, inte som en PDF.
Utan frid - sweet minimalistisk look, och man blir ju väldigt sugen efter att äventyren fick så bra recensioner.
Kopparhavets kapare - maritim fantasy är ashäftigt!
Blood Feud - Jag älskar idén att kvinnorna efter varje scen ska bedöma vem av männen som var mest manlig.
Ökenros - vilken otroligt ball idé.
Mythras - är det svenskt? Jag vet fan inte. Men det där Fenixäventyret på Kolahalvön var awesome.
Travellers on a Red Road - Jag trodde att OSR-stil var oförenligt med dockskåps-världsbygge. Tji fick jag!
Kutulu - bästa titeln!
Jag börjar!
Troubleshooters - Varför har ingen gjort det här tidigare?
Alien - En riktigt intressant variant av Ligans regelmotor.
Vaesen - Egerkrans är riktigt grym på att teckna folktroväsen.
Mutant År Noll - Skitball med minigamet kring arken. Det här spelet verkligen andas postapokalyps.
Coriolis - Jag älskar idén med solsystem förenade av mystiska portaler, som kanske inte ens ligger i samma galax.
Tales from the Loop - konceptet sålde onekligen sig självt. Vem vill inte springa runt bland Volvo 240 och deinonychusar?
Svärdets sång - gästskribenternas äventyr verkade skitkoola!
Call of Cthulhu - Kickstarter-videon var verkligen en helt ny level.
Sagospelet Äventyr - jävlar vilken stadig äventyrs-output i Fenix!
Järn - BRP är tydligen inte alltid dåligt... (◕ᴗ◕✿)
V5 - äntligen har Vampire ett bra regelsystem!
MÖRK BORG - jag älskar hur spelskaparna argumenterade för att de ville att man skulle uppleva spelet som en tryckt produkt, inte som en PDF.
Utan frid - sweet minimalistisk look, och man blir ju väldigt sugen efter att äventyren fick så bra recensioner.
Kopparhavets kapare - maritim fantasy är ashäftigt!
Blood Feud - Jag älskar idén att kvinnorna efter varje scen ska bedöma vem av männen som var mest manlig.
Ökenros - vilken otroligt ball idé.
Mythras - är det svenskt? Jag vet fan inte. Men det där Fenixäventyret på Kolahalvön var awesome.
Travellers on a Red Road - Jag trodde att OSR-stil var oförenligt med dockskåps-världsbygge. Tji fick jag!
Kutulu - bästa titeln!
Last edited: