Nekromanti Lucka 5

G

Guest

Guest
Kommentarer till artikeln Lucka 5
Dagens lucka innehåller en skitbra artikel av Daniel Schenström om just

skitande i rollspelsvärlden. Läs och njut, men glöm inte att torka er

när ni är färdiga.

Filer:
Behov i rollspel

Gå till artikeln

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Bajs! He he …

Ha ha!

Bajs är alltid kul, särskilt när det behandlas med sådan seriositet och sådant »straight face« som i denna artikel.

Go Schenström!

Rickard

Urverk speldesign
Ingen bajsmagiker?

Jag ser det här som en försmak på vad Solace ska innehålla. :gremsmile:

/Han som tyckte tidslinjen var intressant (och som knappt kan ta sig igenom Ymir-, Jonas Karlsson-, och Risinglängd på inlägg men orkar läsa ett dokument om bajs på 12 sidor - det säger lite om prioriteringar)

Feuflux

omjonasson.se
Re: Ingen bajsmagiker?

och som knappt kan ta sig igenom Ymir-, Jonas Karlsson-, och Risinglängd på inlägg men orkar läsa ett dokument om bajs på 12 sidor - det säger lite om prioriteringar

Alltså, har du läst dina egna inlägg? :gremwink: Men jag får väl stämma in i prioriteringskören. Jag dissar långa inlägg som standard (men vanligtvis behandlar de ett ämne jag inte är så intresserad av...) men startar gärna en dag med att läsa om bajs. Fast nu var ju det här 1 grej. Långa forumsinlägg är ju vardagsmat.

Kul var det iaf.

Johan K

Gammal & dryg
Hehe !
Det är var ju en mist sagt udda grej till rollspel, som man _skulle_ kunna använda, kanske...
Om inte annat så var det udda, men trevlig läsning. Trotts ämnesvalet... =)

LukeFagwalker

Veteran
Skitkul hahaha. fast dock så jobbigt att använda. skulle i och för sig vara kul att helt plötslig säga till nån karaktär i en pressad situation att "det har nu gått X dygn sen du sist sket nu, det börjar trycka på rejält".

Rickard

Urverk speldesign
Re: Ingen bajsmagiker?

"Alltså, har du läst dina egna inlägg? :gremwink:"
Näe, de är så tråkiga. Hur så? Har jag skrivit något vettigt på sistone eller? :gremsmile:

/Han som kan erkänna att han ibland inte orkar korrekturläsa sina längre inlägg

Helmgast
Koprotropi

Det har funnits funderingar på att ta med koprotropi som magiapsekt i Eon, men än har det inte blivit av.

Rosen

Myrmidon
Sword of Strength n' Shit

"Goblins är verkligen otroliga kreatur. Enligt mina beräkningar så skiter de mer än vad de äter!"
Rollperson i WFRP, under utforskande av ett goblinnäste där det låg dynghögar i var och varannan vrå

Aldrig använt äventyrsuppslag, ursprungligen tänkt för Rolemaster: RP:na och konkurrerande äventyrargäng hamnar i en jakt på ett uråldrigt magiskt svärd som ryktas ha fantastiska egenskaper men som alla historiska källor av någon anledning talar väldigt tyst om.
Det är i själva verket resultatet av ett fummel - svärdet har förmågan att draina motståndarens styrka och överföra den till dess egen bärare, vilket var vad dess skapare hade avsett; den som svingar det kan röja orchnästen som en gorilla bland skolbarn. Tyvärr överför det också motståndarnas tarminnehåll, så den som använder det till slikt röjande blir snart väldigt akut skitnödig och fylls invärtes av alltmer kopiösa mängder latrinavfall.....

Jag gjorde lumpen när jag kom upp med det scenariot. Kanske märks. (-:

--
Åke

Saxifrage

Hero
Re: Sword of Strength n' Shit

Hmm, vad jobbigt det skulle bli när man smyger fram och lönnmördar en sovande jätte med svärdet... :gremwink: