Nekromanti Lucky Bastard

Gaxar

Warrior
Killen med mest tur i världen lyckades igår, under finalen i våran alltför långa CoC-kampanj, med konststycket att förlora ETT SANITY-POINT på en 1d10/1d100-sak. Det ni!
Låt mig säga att han inte kommer att få lite kryss i Hardened på The Unnatural nu när vi byter till Unknown Armies regler... /images/icons/laugh.gif

-Gaxar, som kan berätta att samme kille lyckades döda en vampyr med en silverkula, repliken "Jag siktar noga" och 01 på slaget...

Totenklage

Veteran
Sånt är alltid kul...
Har varit med om liknande saker förut. En av mina spelare på något sätt utvecklat nån form av "tärnings karma". Han har konstant tur med slagen (speciellt när det är kritiskt) han har dessutom extrem tur när jag slår för NPC´are som vill honom nåt ont (-"den store, tuffe, elit-tränade SWAT-killen siktar noga på dig med sin Desert Eagle......och missar.....hoppsan fumlar dessutom....."). Samma kille spelar dessutom i min Gemini kampanj och har börjat få en sorts superhjälte-status bland bönderna i byarna (-" Oj, Oj....killen tål ju vad som helst...pilar, svärd, spjut .....och vilken svärdsmästare han är!! Ingen tar honom i tvekamp!!")
Nä, ibland undrar man om ens spelare har magiska förmågor eller har slutit förbund med Satan...

"Was mich nicht umbringt, macht mich stärker!"

MVH
<Totenklage>

Johan K

Gammal & dryg
Visst är det skönt när sådana saker händer. Synd bara att det inte händer mera ofta.... Fast då kanske det inte skulle bli så roligt att spela....

[color:purple]Jag kom !
Jag såg !
Jag spelade som F** !</font color=purple>
[color:red]// Johan K</font color=red>

Lasombra

Veteran
Det finnns ett bra uttryck för de som har tur med tärningar och det lyder "the devils luck" Kommer ursprungligen från vilda västern eller nåt sånt