Nekromanti Lukas läser: Helvetesfortet

Ram

Skev
Re: Äventyr till SRR [OFF]

Endyamon said:
Nix, den kom före. Den hade till och med värden i procent till de svarta boxarna (2.0, 2.1 och 3.0). Jag vill minnas att de var de sista äventyren som släpptes för de svarta boxarna.
Vilka äventyr ingick i den? Jag känner mig helt borta.

Edit: Wikipedia är min vän. Det är den serie där demonprinsen ingår. Den har jag varken läst eller spelat.

Ram

Skev

Krille said:
Hela äventyret tycker jag har en smak av Practice Effect - vad gör spelarna där egentligen?
Bra beskrivning.

KostaFriaLigan

Warrior

bozar said:
... I sådana fall borde ju äventyret varit omtyckt och sålt lika bra som "Den grå döden"(mutant, enligt min åsikt stundtals mästerverk).
Well, där har vi också en monterrälsning som det heter duga om, det enda är väl att alla ondingar är fascister så det kan inte bli så mkt diskussion då.

KostaFriaLigan

Warrior

Ram said:
Endyamon said:
Nix, den kom före. Den hade till och med värden i procent till de svarta boxarna (2.0, 2.1 och 3.0). Jag vill minnas att de var de sista äventyren som släpptes för de svarta boxarna.
Vilka äventyr ingick i den? Jag känner mig helt borta.

Edit: Wikipedia är min vän. Det är den serie där demonprinsen ingår. Den har jag varken läst eller spelat.
Demonprinsen var helt ok, dvs serien, helvetet enligt Dante gjorde det helt sjysst även om det blev en hel del superhypade vapen, men vem ville inte ha en elddemon inbyggd i sitt långsvärd på den tiden :gremwink:

cogitare

Swashbuckler
Dimfrost said:
De stora problemen med tilläggsmodulerna till Chronopia var den extrema häftighetsinflationen (se yrkena och deras yrkesförmågor, till exemapel)
Det var mest fläjvor-texten som var överdrivet överdriven där varje yrke beskrevs som att alla darrade som asplöv så fort <yrke x> satte sin fot på Chronopias gator.

Jämför man de nya yrken och förmågor som kom i tilläggsmoduler till Chronopia vs. de dito som kom till DoD91 så är Chronopias versioner 100 ggr bättre på att bibehålla spelbalans och INTE bara var överdrivet mycket bättre och tuffare rent förmåge-mässigt EMM.

Köpte man Alver till DoD91 så fick man en hög med skit där Alver bara var totalt über och hade förmågor som BARA var bättre än yrkena i grundreglerna (se t.ex. till Jägare i Alver och jämför Jägare i grundreglerna). Alver i Chronopia gav inte den formen av turboyrken. Rent generellt talat nu. Visst kom det knäppa grejor i Chronopia-modulerna också.

Ett allmänt problem med att ge ut moduler skulle jag säga är just inflationsrisken för yrken/förmågor/magiska prylar etc.

C.

kotnik

Veteran
Dante said:
Inte nog med det.

Den uppmärksamme noterar att en »Vic Kotnik« har credits i ett antal Target Games/Äventyrsspels-produkter. Månne identisk med en Victor Kotnik på Deloitte Consulting.
Det stämmer, det är jag. Nisse Gulliksson och Stefan Thulin fick för sig att de skulle döpa "världens ondaste man" efter mig.....

Dimfrost

Special Circumstances
kotnik said:
Dante said:
Inte nog med det.

Den uppmärksamme noterar att en »Vic Kotnik« har credits i ett antal Target Games/Äventyrsspels-produkter. Månne identisk med en Victor Kotnik på Deloitte Consulting.
Det stämmer, det är jag. Nisse Gulliksson och Stefan Thulin fick för sig att de skulle döpa "världens ondaste man" efter mig.....
Haha, kul att du har hittat hit! :gremlaugh: Hade de någon särskild anledning? :gremgrin:

Arfert

Facit
...han kanske var deras revisor? :gremgrin:

..eller jag vet inte.. jag bara raljerar. Vi kanske får svaret snart från kotnik själv!

/T

Bunny

Crazy like a fool
Haha! Det här sätter Vicotniks användarnamn i ett helt nytt perspektiv. Välkommen hit, kotnik! Du tycks redan ha en "fan-skara" här... :gremwink:

kotnik

Veteran
Arfert said:
...han kanske var deras revisor? :gremgrin:

..eller jag vet inte.. jag bara raljerar. Vi kanske får svaret snart från kotnik själv!

/T

Nej...jag var ekonomichef ett tag och innan dess hjälpte jag Thomas Gunnarsson med Tradbutikerna

kotnik

Veteran
Dimfrost said:
kotnik said:
Dante said:
Inte nog med det.

Haha, kul att du har hittat hit! :gremlaugh: Hade de någon särskild anledning? :gremgrin:
Inte annan anledning än nöjet med godmodiga trakasserier....dom var överlyckliga när det kom från tryck och de visade mig :)

kotnik

Veteran
Bearnie said:
Haha! Det här sätter Vicotniks användarnamn i ett helt nytt perspektiv. Välkommen hit, kotnik! Du tycks redan ha en "fan-skara" här... :gremwink:

Tack, känns något sällsamt så här runt 15 år senare eller vad det blir....