Nekromanti Lukas liverapporterar Oscarsgalan

Lukas

Mannen i Gult
Ikväll är det dags för en favorit i repris.
och med det menar jag att jag tänker göra en sak jag gjorde förra året som jag tyckte var kul men som jag inte har någon aning om någon anna finner det minsta intressant.

Jag tänker undernattens gång rappotera och skriva lösa tankar om vad som händer under Oscarsgalan,

så sadla upp vi har en lång kväll där hollywood hyllar hollywood och inte förstår vad problemet med det är.

Lukas

Mannen i Gult
Så här innan röda mattan början, där SVT kör studiosnack så kan man ju reflektera över några saker,

1. jag har sett ovanligt få av de oscarsnominerade filmerna iår.
2. Hoppas Birdman vinner många statyetter för den filmen är fantastisk
3. Kul att SVt har en studio bestående av bara tjejer, känns som en bra balans mot den löjligt mansdominerade oscarsgalan

Lukas

Mannen i Gult
Det är många av nördar som är sura för att legofilmen inte fick fler nomineringar än en,
de fick ju bara "best orginal sången" för everything is awesome. (vilket gör att vi kommer få se den sången framföras på scen under galan vilket jag tror kommer bli en höjdpunkt).

Jag kan försåt de som vill att den skulle bli nominerad för bästa animerade film, men jag har inte sett någon av de som faktist är nominerade i den kategorin, så jag skall nog inte utala mig i frågan.
men de som hävdar att den borde få fler nomineringar än så? hur tänker folk då?

Ja filmen var rolig men det räcker inte för att vara värd de tyngre priserna

Lukas

Mannen i Gult
förövrigt är så här innan själva galans början är verkligen den gången jag får min dos mode info för hela året

Mutanten

Hero
Lukas;n71624 said:
3. Kul att SVt har en studio bestående av bara tjejer, känns som en bra balans mot den löjligt mansdominerade oscarsgalan
Jag har svårt att se hur två fel blir ett rätt. Det är för få kvinnor på Oscarsgalan och det är för få män i SVT-studion. Nu struntar iofs jag i könsfödelningen på Oscarsgalan och ännu mer i SVT-studion eftersom jag tycker att könsfördelning är ett dåligt mått på jämställdhet. Dessutom vill jag se konpetenta studiokommentatorer och skådespelare vilket innebär att vad de har mellan benen är ointressant. Mer än så här väljer jag att inte kommentera punkt 3 eftersom jag vill att Krille ska få dricka sitt morgonkaffe innan han blir förbannad.

För övrigt tycker jag att det är ett trevligt initiativ att du rapporterar från Oscarsgalan! :)

Lukas

Mannen i Gult
Mode experterna speculerar att vi på röda mattan kommer se många stora vackaskägg,
sånt uppskattas.

men annars hänger jag inte alls med om vad studion snackar om, designers och klädstilar är inte min starka sida

Lukas

Mannen i Gult
Keton känns närvös, och väldigt "riktigt" , jämfört med alla de här plastika framträdande vi ser ifrån så många andra

men rosamund pike pratar på röda mattan om Gondor så hon förtjänar att vinna

Lukas

Mannen i Gult
varje år så hittar de en anledning att visa upp orginal rubin skona ifrån trollkarlen ifrån oz...
jag fattar inte riktigt varför de har olika reppotrage mitt på matten när de borde focuser a på interjuver...

och fuck den här snubben som på ett casual sätt försvarar sexismen runt att kvinnerna på mattan bara blir frågade om sina kläder inte deras bedrifter....

(Jason Bateman hade förövrigt en snygg kostym)

Lukas

Mannen i Gult
Bra att den svenska studion iallfall ifråga sätter sexismen, typ, de diskuterar den iallafall.

Lukas

Mannen i Gult
metainterjuv: när en intervjuare intervjuvar en intervjuare om att intervjua

amrikanska program hinner verkligen inte mycket mer än reklam och information om vad de skall visa efter reklamen.
och de korta reklamerna leder till väldigt korta snack i studion. och tyvärr är hon som är ansvrig inte så bra på att hålla det samman på ett bra sätt :(

Lukas

Mannen i Gult
JK simmons klär sig som klassik jazzmusiker, känns passande och snyggt :)

?Julianne moore? är verkligen en bra skådis, och även om jag inet tycker den här rollen är dhennes bästa så hoppas jag att hon en dag får en oscar.

Men på oscars galan blir det så tydligt att killar får verkligen mycket mer intressanta roller. vilket är synd för det finns flera kvinliga skådisar som jag verkligen gillar och bara väntar på att de skall faktist få en riktigt intressant roll

Men jag är förvånad, inerjuvana ställer faktist fråger om rollerna till kvinnorna, har amrikansk tv lärt sig något?

Lukas

Mannen i Gult
NEEEEJ
Chris prat och anna faris,
Två skådisar jag hatar som är gifta med varandra och är lyckliga (vilket får mig att hata dem mer ), jag vill inte ha dem på röda mattan.

Benedick cumberbutch kostym fungerar inte riktigt för mig, så livlös och stel (nästan som benurdun Camburcitch själv)

få se de unga okorruptera filmerna, och hur de nu dragits in i korruptionens nät. det är nästan sorgligt :(

Nu skall tydligen mr casualsexism prata igen, jag borde kanske lyssna men, jag är så irriterad på honom att jag stänger öronen

Lukas

Mannen i Gult
Reese witherspoon, det är coolt att hon nu gör klassiga filmer, jag har inte sett wild så jag skall inte utala mig om hon gör det bar eller inte.
men det är lite synd att den filmen verkar vara så himmla tråkig.

och mr casualsexism är tillbaka IGEN?, och när han äntligen slutar snacka om de nominerade kvinnornas klänningar så pratar han om hur himla bra skådis Keton och Eddie Redmayne är.

Lukas

Mannen i Gult
jag hoppas inte att American sniper vinner något, jag gillar inte nationalistiska propaganda filmer...

vad gör lady gagag där hon har inget med filmindustrin att göra?
jaha hon skall köra ett sångnummer på scen.

Jag har svårt för alla som tar med sin mamma till oscarsgalan, det känns så smörigt,

vänta cooper är nominerad för tredje året i rad?(silver lining,American Hustle och nu amerikan sniper) så bra skådis är han inte.

Lukas

Mannen i Gult
NU KÖR VI

Tar upp rassism direkt. bra sta
och går i i riktigt musikal nummer.
se öppningsnummret på YT Det är jätte bra
roligt och coolt och nämner borde clue och BTTF

jack black får vara jack black <3

Lukas

Mannen i Gult
Så bästa manliga biroll: jag hoppas på simmons men jag tror att ethan howk ligger bra till
går till: Simmons

FUck ya, en otroligt bra skådis som änge förtjänat en riktigt bra rolll, jag är så glad för han skull,
han känns som jordnära i hans tal. som dock är lite smörigt på mamman nivån

han är gift med en schumacher (undrar om hon är släkt med batman förstöraren?)

Lukas

Mannen i Gult
jag är kissnördig, vilket är dumt, varför väljer USA att inte ha reklam pause just när jag vill det.

Lukas

Mannen i Gult
grandbudapest hotel är cool och det känns lite som om den faller mellan stolarna i pris samanhang.

och som sagt jag gillar politiska filmer så jag vill inte att amerikan sniper vinner.

och jag gillar heller inte generiska låtar för best orginel sång, jag kanske är dum men jag tycker orginella sånger skall vara orginella

Lukas

Mannen i Gult
och jag inser att det är orättvist att översätta Original Song med originell sång men jag är en trött nörd, med lätt huvudvärk så jag tänker vara orättvis.