Nekromanti Lukas liverapporterar Oscarsgalan

Lukas

Mannen i Gult
besta kostym: jag har nog ingen preferens.
vann gjorde : grand budapest hotel.

jag tycker inte det är fel, men jag tyckte faktist kostymerna i den filmen var lite tråkiga, trotts att de var så mycket överflödigt pastellfärger

jag gillar inte när nominerade presnterar oscars i andra kategorier: det känn så tydligt att hela priset bygge rpå åsikts inavel.

best frisyr pris vinns av: THe grand budapest hotel,

och det är bra, frisyrerna var var bra id en filmen.

men jag tycker det är lite syn datt jag bara tror att TBH bara kommer få så yttliga visuella priser.

jag vilket år som helst borde TBH vinna klippning, men i år så är birdman med i spelet så tyvärr är det nog kört där

Lukas

Mannen i Gult
Birdman var inte först med "en tagnings" i film, Hitchcock gjorde ju en sådan film och så finns ju "russian ark" som faktist är filmad i en tagning.
Men birdman var nog den första filmen som jag vet som gjorde en tagning så pass bra att det inte kändes som en gimmick

jag tror också vi närmar oss everything is awesome,

Lukas

Mannen i Gult
nicole kidman är verkligen så vit att hon skulle kunna spela snövit utan smink, för hon skall ju vara vit som snö något som nästan alla filmatiseringar verkar glömma.

Bästa utläsnka films vinns av Ida (polen)
och jag har inte sett den, eller någon av de nominerade i den här kategorin, (kritisera mig för det här är dåligt)

jag tycker verkligen talarna borde ha lite längre tal, de är ändå vinnarna de handlar om dem.

och så klart så spenderar de halva presnetationen av boyhood med att säga att den tog 12 år att göra...

The teori om evrything verkar intressant, men känns lite för mycket som en oscar bait för att jag skall kunna heja på den

Birdman är awsome jag hoppas den vinner

och nu är det dags för everything is awesome

och det är Awesome

Lukas

Mannen i Gult
Tillbaka till stelhet

bästa live action shortfilm: kategorin där lla filmer alltd är jättetydligt draman

vanns av: the phone call som var den mest amrikanska av kortfilmerna, amrikaner verkar inte gilla utländskfilm, undrar om jag är den första med att göra den reflektionen :)

en film vann bästa dokumentär kortfilm , kan inte säga att jag bryr mig av det priset

tydligen att nämna att en son tagit självmord får oscarsgalan att sluta spela music för att driva bort en ifrån scenen, Bra att veta

Lukas

Mannen i Gult
I not gonna miss you: en vacker låt med en vacker historia,
lite tråkig som låt, och om den vinner så tror jag det är historien förtjänst mer sången.

jag blir dock inte sur om den vinner bästa sång för jag tycker alzheimers förtjänar all uppmärksamhet den kan få. även om man kan diskutera om bakgrundshistoiren bakom ett verk skall påverka hur man ser på verket.
Vilket det så klart inte skall, men jag tycker inte Oscar har så mycket integritet så de kan lika gäna ge uppmärksamhet till något som förtjänar det

Lukas

Mannen i Gult
bästa kvinnliga biroll: hoppas jag på Keira Knightley men jag gillar också Emma stones rolltolkning

vinnaren är: Patricia Arquette
verkligen ett stort jahopp det hade jag inte förväntat mig. verkligen ingen roll jag regerade något speciellt på,
och överaskande nog nämde Patricia inte att filmen tog 12 år att göra, så nu är jag oroliga att en del tittare inte vet det.

Lukas

Mannen i Gult
Grateful är iallfall en låt som känns som en egen låt och onte en generisk gröt, även om scenfraträdandet sitter vidgrötkanten och badar fötterna

bästa specialeffekter: jag har svårt för den här kategorin, får jag tycker alla topnominerde är lika bra, så priset blir mer ett inoficellt pris till filmer som annars inte blir nominerade
vanns av: Intersteller:
Ja det var den av de nominerade filmerna som är bäst så fine.

bästa animerade kortfilm: jag gillar the dam keeper, och hejar på dem
vinns av : Feast
inte helt oväntat det var den snyggast orginella animerade stilen, de brukar alltid vinna, men jag själv tycker mer än animerad stil skall spela in i priset.

bästa animerad film: de gjorde ett skämt om att lego filmen inte var nominerad, lite smaköst i tanke på hur upprörda många är.
vinns av: big hero six
Självklart har pixar någosin förlorat? till någon annan en disney?

Lukas

Mannen i Gult
på grund av trött het har min rappotage hastighet dött,

ni får nog vänta till jag imorgon någon gång sammanfattar hela galan

Lukas

Mannen i Gult
Nu när jag är vaken igen så vill jag sammanfatta galan.

Jag är inte mycket för galor, men just Oscarsgalan fungerar för mig eftersom den verkligen är galornas gala, och på många vis är den galan alla galor strävar efter att vara.

Neil Patrick Harris var en okej programledare, det började bra med men tyvärr föll det lite på väldigt stel interaktion med publiken.

När det kommer till själva priserna så var det ju inga skrällar,
det enda jag kan säga att jag tycker tydligt var fel beslut var att Eddie Redmayne vann bäst manliga huvudroll.
Jag tycker faktiskt att den borde gått till Michel Keton.

Så jag hoppas någon har läst den här tråden och känt att de fick ut något av det. Jag hade kul med att skriva den, och om inget annat så har jag ökat mitt antal inlägg på forumet med 29 :)