Exakt när menar du att detta har inträffat, på rollspelsscenen?
Jag har inte sagt att långsinthet inte har i samhället att göra. jag sade att eviga straff och hämnd inte har det. Offer får givetvis känna hur de vill, det är deras privilegium, och hämnd är en kraftfull känsla, men jag hoppas personligen att det inte är vägen de går, för hämnd är aldrig svaret. Hämnd är instinkten som ger upphov till moralvidriga saker som dödsstraff, inte konstruktiva, försonande reaktioner. Problemet med cancel culture är att det skapar onyanserade hatdrev som syftar till att straffa upplevda brottslingar för alltid, och aldrig ge dem en path to redemption. Det skapar en värld av extrem polarisering och extremt trånga åsiktskorridorer, där folk som på sikt hade kunnat bli ens allierade, eller kanske på många sätt redan är det, istället drivs stenhårt åt andra hållet, in i famnen på extremhögern eller någon annan tvivelaktig gruppering. De kommer hitta någon som accepterar dem, och denna någon kan mycket väl vara the dark side.
Men upplys mig gärna igen om vad det är Adam Koebel har gjort som är så jävla illa, för jag förstår verkligen inte det. Han spelledde en rollspelssession där han verkligen tabbade sig ordentligt, men det var en fucking -rollspelssession-, och sedan, om jag förstått saken rätt, tyckte folk inte att hans ursäkt var god nog? Är det allt? Srsly? Jag vet att det finns rykten om andra dåliga saker han gjort, men vad är de sakerna, och vem är det som påstår det? Är evig persona non grata på rollspelsscenen verkligen ett proportionerligt straff för vad han gjort?