ceruleanfive
Bläckfisk
Jag upplever att det är väldigt många långsökta eller direkt felaktiga grejer som framförs här i tråden.Ponera att Luke Crane inte har koll på det, eller inte håller med om det? Man måste väl fan kunna ge ut en rollspelsbok utan att vilja bli inblandad i alla jävla Twitter-intriger?
Jag kan inte se att Luke Crane har en moralisk skyldighet att informera om Koebels medverkan. Det är snarare de som tar anstöt av Koebel, som själva bör ansvara för att undvika honom.
På samma vis - om jag håller en fest bjuder jag alla jag har lust med. Gäster som av någon anledning hatar varandra får minsann själva ansvara för att kolla upp om personen de inte står ut med är bjuden eller ska komma, och sen får de göra vad de vill med den informationen.
- “Crane har tagit åt sig, lyssnat och visat ånger.” Nope.
- “Kreatörerna drog sig ur på grund av trakasserier.” Nej, verkar inte finnas något som talar för det.
- “Crane kanske inte hade någon aning om Koebel.” Luke Crane är Head of Community på Kickstarter. Luke Cranes förlag ger ut Dungeon World. Är det verkligen rimligt att tänka att han inte har någon aning om en av hobbyns större samtida skandaler, som kretsar kring en av hans bekanta?