Nekromanti Luke Cranes sommarstuff

Arfert

Facit
INGA NINJOR!!!! faeeen va skönt!!! Är såå trött på ninjor. De var ju ute redan på 80-talet.

thark

Hero
Som japanfantast kan jag bara säga--heian-japan, hell yeah. Äntligen dags för mina drömmars Genji Monogatari-kampanj. :)

Nästan synd att jag egentligen inte gillar BW, för jag blir väl tvungen att köpa ändå. :)

Feliath

Swashbuckler
Fast öh...

Jag undrade om det var det, men det där ser ju inte särskilt jävla Heian ut, eller åtminstone är det inte fokuserat på Kyotoadeln, som ju är det balla (och hela grejen i Genji Monogatari, som rular även i mitt tycke).
Det verkar snarare vara någon sorts tidig Kamakura bakufu, väl?

Nu har vi ju i och för sig bara en bild att gå på. Men den bilden ter sig rätt krigisk för att vara Genjism, alltså.

Med det sagt, visar det sig faktiskt vara ett Heianlir enligt Genji Monogatari-mönster, trots alla rustningar och fågeltengun, kommer jag nog också att baraförattköpa det.

/Feliath — har ett halvfärdigt dogmaspel som heter Shikibú

thark

Hero
Re: Fast öh...

Hm, jag fick för mig att jag läste det nånstans, men det kan ju ha varit inbillat.

Bara att det inte är det vanliga sengoku-stuket är ju i vilket fall ett steg i rätt riktning. :)

Feliath

Swashbuckler

Hm, jag fick för mig att jag läste det nånstans
Det som står på hemsidan är att det utspelar sig i »pre-feudal Japan«, och så finns det en bild på en hovman med rolig hatt i hörnet på kartan. Det är väl vad som talar för perioden...
Okej, nu har jag faktiskt orkat glo på innehållsförteckningen, och den talar om »the Later Heian Period« och det finns förvisso en »Imperial Court Setting«, men det är en av 8-9 stycken, och det pratas också om »Perilous Adventure« och »The Rise of the Shogun«.
Magic 8-ball says: OUTLOOK NOT SO GOOD

Bara att det inte är det vanliga sengoku-stuket är ju i vilket fall ett steg i rätt riktning.
I couldn't agree more. Vart är alla Meijispelen?! Ångfantasy, för i helvete!

/Feliath — eller bara, du vet, Meijieran

Mogger

Hipsteranka
Inga ninjor!!??

Jag har väntat på det här, och faktiskt undrat över vad japanbilden på hemsidan hade med Burnspel att göra. Det här kan nog bli coolt, och att göra en Ninjasetting ska väl inte vara så svårt. Man vill ju ha ett komplett spel... :gremwink:

Storuggla

Champion

"Jag undrade om det var det, men det där ser ju inte särskilt jävla Heian ut, eller åtminstone är det inte fokuserat på Kyotoadeln, som ju är det balla (och hela grejen i Genji Monogatari, som rular även i mitt tycke)."

Det ska utspela sig under Gempeiholmgången.

Storuggla, du kan bli muffins