Nekromanti Lulu på svenska?

Mogger

Hipsteranka
Ja, finns det? Alltså någon form av svenskt onlinetryckeri som även funkar som en butik? Jag har för mig att det har snackats om en sådan men just nu vet jag inte riktigt var jag ska börja leta.

Och, personliga erfarenheter är oerhört välkomna.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Publit.se lär vara det som närmast liknar Lulu här i Sverige. Via dem kan du ha en widgetshop på en hemsida och sånt. Ifall du har f-skattsedel kan du få ut böckerna på adlibris och sådant också. De har en startavgift till skillnad från Lulu. Krank dyker nog in och pratar sig varm om sina erfarenheter med dem gissar jag, de flesta av hans spel är tryckta där.

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Misstänker också att krank snart dyker in och pratar sig varm av glödhett raseri över sina personliga erfarenheter med Vulkan.

Oldtimer

Slava Ukraini!
Jag gjorde Dunder&Drakar Äventyrsspelet på Publit och har enbart gott att säga om dem. Jag hade lite strul i början, men de var oerhört hjälpsamma med alla mina dumma frågor.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Publit har inte riktigt en större butik, men de har numera en helt OK "webshop-widget" som man kan lägga in på sin vanliga hemsida, typ. Men det är inte riktigt Publit.

Xhakhal;n166332 said:
Misstänker också att krank snart dyker in och pratar sig varm av glödhett raseri över sina personliga erfarenheter med Vulkan.
Det jag kan säga är väl typ såhär: De var helt klart fel val för mig. Om man inte vill kommunicera via mail alls, utan helst bara ringa och ha "personlig kontakt", är de säkert bättre. Och om man kan tänka sig tryckvändor om 100 ex och så; de var inte så pigga på POD när jag snackade med dem. Lagret av >Human hos dem är enligt uppgift slut och jag har avslutat mitt konto hos dem.

Men försök inte ha mailkontakt med dem. Och räkna inte med att de t.ex. självmant ska göra årliga avräkningar och skicka dig de pengar de är skyldiga, eller så. Senaste gången dröjde det åtta månader för mig att få svar på mail; delvis eftersom han som chefar på företaget tydligen inte tycker att mail är så viktigt att svara på. Och det var strul båda gångerna jag skulle ha utbetalning.

Med det sagt var tryckkvaliteten bra och det var najs att kunna få in More than Human på lite andra ställen, typ Adlibris och CDON och så. De har bra distribution på det viset.

Men den lösning jag har nu, med Fria Ligan / Spindelkungen som distribuerar och säljer in och Publit som trycker, är verkligen som balsam för själen. Allt funkar så enormt mycket bättre.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Publit har också redan från dag 1 varit extremt bra på kontakter. Har kunnat maila dem sent en söndag och fått svar inom en timme. Väldigt bra kundservice när jag haft med dem att göra direkt. Vet att vi hade lite kommunikationsproblem kring G som i Gängkrig, när tryckeriet tabbade sig. Publit trycker ju inte direkt själva utan använder Holmlunds (har jag för mig). Men det löste sig också till slut.