Den här tråden blev lite otydlig eftersom den dels efterfrågar allmänna expertiser och dels blev ett ställe där jag frågade specifikt om expertis-definitioner till Luna City Blues.
Så nu startar jag en ny tråd om "Fields" i det kommande Mutant Chronicles-spelet.
Jag har nu skrivit text till de flesta av mina Fields. Dels har jag utgått från sånt ni sagt eller som jag själv kan, men rätt mycket har skrivits utifrån en magkänsla och halvdana googlingar och nu tänkte jag hoppas att ni kan provoceras tillräckligt mycket av att jag har fel på internet att ni vill hjälpa mig att korrigera saker. Så – jag tänker nu ge er den första gruppen Fields, och kollar ni vad jag missuppfattat och vad som absolut borde tas bort, läggas till eller flyttas från en nivå till en annan.
Som påminnelse är nivåerna alltså:
(Skulle den här tråden inte få så många svar de närmaste dagarna så kör jag väl helt enkelt på och hoppas framtida korrläsare hittar de värdta problemen, och sen får jag väl helt enkelt stå ut med den kritik som ändå kommer… =) )
Så nu startar jag en ny tråd om "Fields" i det kommande Mutant Chronicles-spelet.
Jag har nu skrivit text till de flesta av mina Fields. Dels har jag utgått från sånt ni sagt eller som jag själv kan, men rätt mycket har skrivits utifrån en magkänsla och halvdana googlingar och nu tänkte jag hoppas att ni kan provoceras tillräckligt mycket av att jag har fel på internet att ni vill hjälpa mig att korrigera saker. Så – jag tänker nu ge er den första gruppen Fields, och kollar ni vad jag missuppfattat och vad som absolut borde tas bort, läggas till eller flyttas från en nivå till en annan.
Som påminnelse är nivåerna alltså:
- 1) Hobbyist. Engagerad, men inte superinsatt.
- 2) Yrkesmässig. Kunnig, kan göra jobbet på en professionell nivå.
- 3) Expert. Kan extremt mycket, har jobbat länge, är en sån som andra frågar om saker inom området.
Jag tänker mig att det bör finnas tillräckligt med folk som har någon form av militär bakgrund, eller kan fordon/bilar, eller teknik, eller dataanalys för att det ska kunna gå att få lite rättelser här… Eller?Luna City Blues said:Military
Weapons
● Determine ammo caliber from casings etc, identify a weapon's class and megacorp, know one or two decent weapon smiths.
●● Specific versions of firearms, can tell modifications on sight, do ballistics checks.
●●● Identify make and model, maybe even from sound alone. Determine what specific specialist made a weapon modification.
Technology
● Identify common mechanical problems, determine the function of commonly used mechanisms, read a blueprint.
●● Understand uncommon or complex mechanisms, detect modifications and determine their function.
●●● Master all known mechanical principles, determine the competence of the engineer who designed a machine, detect hidden modifications, find traps in blueprints.
Data analysis
● Do surface-level analysis of big datasets, identify what a dataset describes based on units of measurements and keywords, reading code that's not too complex.
●● Read code and determine the function of most of it, given time. Find bugs and malware. Analyze big datasets to find big anomalies and manipulations. Determine the type of encryption for a message, and what is required to read it.
●●● Find expertly-hidden anomalies in big datasets. Read complex code and find non-trivial traps and bugs. Use advanced decryption tools to decrypt messages without access to their key.
Military knowledge
● The basics of military structure and the hierarchies, branches and grades of most of the Big Five, at least surface-level. Identify someone's rank based on markings if it's a common one. Understand simple military strategies.
●● Easily identify someone's rank from their uniform and markings, and know what their responsibilities and abilities are. See whether someone has served, based on posture and reactions.
●●● Know the intricacies of all big five megacorps’ militaries, plus the Brotherhood and the Cartel. Yes, this includes the Doomtrooper program. Know or be able to find out who ordered a specific operation and on what (or at least whose) intelligence (unless very classified).
Vehicles
● Identify the make and model of most common cars/planes/ships, know what licenses are required to operate different vehicles.
●● Identify the model of most cars/planes/ships on sight, know their basic design history and relationship to other vehicles. Identify modifications, botched repairs and tamperings.
●●● Know about exotic vehicles, experiments and prototypes, odd one-offs and top secret specialized combat vehicles. Identify hidden hardware faults. Know what factory a vehicle was likely manufactured.
(Skulle den här tråden inte få så många svar de närmaste dagarna så kör jag väl helt enkelt på och hoppas framtida korrläsare hittar de värdta problemen, och sen får jag väl helt enkelt stå ut med den kritik som ändå kommer… =) )
Last edited: