Bassejr
Hero
"Jag vill spela en 1890's brottslösningskampanj där ni ska spela akademiker, forskare, eller utredare av olika slag."
Vad spelarna inte vet är att de långsamt kommer att ställas inför en serie scenarion som, när de sammanställs, bara kan leda till en lösning: Krafter agerar här, Krafter som vi inte ens kan förstå oss på.
Jag vill spelleda Call of Cthulhu... Utan att spelarna vet om att det är Call of Cthulhu. Många av spelarna i min förening är inte bekanta med Lovecraft's Cthulhu Mythos, men är bekanta med BRP systemet.
Meeeen, jag känner att jag behöver lite tips.
Till att börja med: har ni några tips på hur jag ska pressentera världen? Något tips på äventyr eller plot jag kan eller borde ta användning av för att lite diskret, undan för undan, påpeka att någonting är väldigt väldigt fel, utan att rakt ut förklara "Ni ser en kultist som ropar 'Cthulhu Cthan, Cthulhu Cthan' och sedan en död kropp som reser sig upp och anfaller er"?
Secondly: Specifikt, hur ska jag hålla spelarna intresserade? Jag menar, jag kan självklart inte tvinga spelarna att vara intresserade, och det är ju väldigt mycket upp till spelarna vad som intresserar dem, Men har ni några tips över hur jag ska få dom att känna att det fins ett mysterium, och att mysteriet borde lösas?
Tack på förhand.
Vad spelarna inte vet är att de långsamt kommer att ställas inför en serie scenarion som, när de sammanställs, bara kan leda till en lösning: Krafter agerar här, Krafter som vi inte ens kan förstå oss på.
Jag vill spelleda Call of Cthulhu... Utan att spelarna vet om att det är Call of Cthulhu. Många av spelarna i min förening är inte bekanta med Lovecraft's Cthulhu Mythos, men är bekanta med BRP systemet.
Meeeen, jag känner att jag behöver lite tips.
Till att börja med: har ni några tips på hur jag ska pressentera världen? Något tips på äventyr eller plot jag kan eller borde ta användning av för att lite diskret, undan för undan, påpeka att någonting är väldigt väldigt fel, utan att rakt ut förklara "Ni ser en kultist som ropar 'Cthulhu Cthan, Cthulhu Cthan' och sedan en död kropp som reser sig upp och anfaller er"?
Secondly: Specifikt, hur ska jag hålla spelarna intresserade? Jag menar, jag kan självklart inte tvinga spelarna att vara intresserade, och det är ju väldigt mycket upp till spelarna vad som intresserar dem, Men har ni några tips över hur jag ska få dom att känna att det fins ett mysterium, och att mysteriet borde lösas?
Tack på förhand.