Nekromanti lustig episod

Hej alla, har varit borta länge nu....
Den här gången ska jag inte bråka om några regler, utan berätta en rolig sak som hände i ett äventyr nyligen.

Som bakgrundsinformation består spelgruppen av en mänsklig vapenmästare, en våldsam (lite väl powergamead) tirak (marnakh), och en aggressiv missla. (18)
De är ute o letar skatter...(de behövde omväxling från allt intrigerande som varit i stadsäventyren innan)

På vägen träffade de på ett gäng med vättar.

Vättarna gömmer sig bland stenar vid sidan av vägen o när gruppen ridit förbi kastar de lite stenar efter dem (fråga inte varför). Först tänkte RP bara ignorera dem o rida vidare, men så träffade en sten misslan i ryggen! Varvid han blir rasande, hoppar av sin häst o springer dit för att dräpa dem allihopa.
Tiraken (som är väldigt fäst vid misslan) springer efter, medans människan vaktar hästarna.
Misslan springer runt stenröset o hittar ett halvdussin vättar, han rusar på med svärdet i högsta hugg (stick?-ett Calana).
Vättarna kastar sten på honom, en träffar honom i ansiktet!
Utom sig av raseri kommer han fram till den första vätten, som har en spetsig pinne som vapen (stick+1). De slåss i några rundor utan att misslan hugger ner sin motståndare (han har 15 i svärd). Frustrerad bortom förstånd slänger misslan sitt svärd för att dunka på elakingen med bara händerna, vätten tappar sitt vapen också när han blir greppad.
Sen börjar de slå på varandra, vilket leder till att misslan blir träffad gång på gång o till slut däckar när vätten slår honom i ansiktet. (Att tiraken hugger ihjäl de flesta o att resten flyr är mindre viktigt).

Så kan det gå...misslan var oskadad innan detta, en RP kan förlora mot de allra fånigaste varelserna om det vill sig illa.
Dessutom vill jag tillägga att misslan hade GP om nu någon minns den diskussionen, man blir INTE oövervinnerlig på något sätt.

Cerec

Veteran
Ja det är sant. En vätte bröt armen på en vanar rp hos oss. Han hat blivit retad för det ett tag nu /images/icons/smile.gif

Freelancer

Warrior
Sen finns det vissa spelare som kan göra alltihop väldigt lustigt. Vi hade en kille i gruppen som alltid skulle göra massa med idiotiska saker. Psyka ur helt enkelt. Sist han var med gjorde han ytterligare en lustig sak, redan efter tio minuter. Han hade precis gjort karaktären, och hade fått en större summa pengar (1000 silver). Han gick till en smed och frågade om han fick köpa en hästsko för tusen silver, smeden tyckte att han var konstig och han gick därifrån. Han uppsökte istället en hästhandlare, och köpte en häst.. helt OK än så länge. Sen säger han "Jag går o offrar hästen!" VAAA!!! Känner ni igen nåt av det här?? Har ni psykogamers med i gruppen???

]:)

Veteran
tje förra mötet var det en kille som sprängde sig själv han ville *testa* ett magiskt pulver det var en chans på 5 att det skulle hända nått otrevligt å tja det gjorde det :gremsmile:

G

Guest

Guest
Detta har dock inte med EON att göra men jag tycker att det visar på en riktig psykogamer ändå.

Allting utspelar sig i rollspelet Kult där en torpeds RP får för sig att han skall lägga sig på ett hustak för att skjuta civila som gå på gatan. Allting slutar med att polisen kommer han skjuter polisen. Tar och skär örat av en pojke i trappuppgången. Här satte jag stopp för alltihop och sa åt honom att han inte kunde hålla på så.

Hawkmoon

Veteran
Duell!!!

Hmmm... Hade en duell mellan min riddare och en annan riddare under ett tornerspel. De båda hade kommit till det stadiet då de slogs till fots. Fighten pågick i 1,5h i realtid!

Min RP som var rejält överlägsen hackade först sönder skölden på sin motståndare, sedan svärdet. Slogs sedan ett slag för att riddaren skulle ge upp eller inte(ett toksvårt slag!)som mot alla odds lyckades. Riddaren drog sin dolk och fortsatte fighten. Riddaren blev mer och mer skadad och blev bokstavligen hackad i småbitar sakta men säkert. Han lyckades dock med ett antal tokhöga slag mot CV (och aggression för att se om han ville fortsätta= och fighten fortsatte. Helt plötsligt fumalde riddaren och slog till sig själv med dolken i huvudet(Ob1T6 i skada och pansar hjälper(tornerhjälm)). Gissa vad som händer? Han svimmar förstås av sitt mesiga försök att ha ihjäl min RP! En och en halv timmes spelande i realtid mellan två ärkefiender i en duell. Den dumme blev sakta men säkert hackad i bitar i ca 15 minuters strid(för RP:na alltså). Skölden spräcktes, svärdet knäcktes, rustningen fick revor, skadorna är överväliganden och han böder ur ett 10-tal sår och striden avslutas med att han knockar sig själv med en dolk? Maken till duell kommer nog aldrig att skådas...

Re: Duell!!!

Vi hade en riktigt lång strid nyligen...
Två RP hamnade i strid mot en trukh som hade en klubba och en sköld.
Trukhen var bra (16), RP hade ovanliga stridskonster.
Vad ska man säga? De slogs ett tag utan att ådstakomma något, tills trukhen började förlora intiativet.
Den blev förvirrad, dom är två stycken, vad göra?
Sen kom den på det!
Jag slår båda med klubban och parerar båda!
Det lustiga var att den lyckades....nästan hela tiden.
Jag (SL) slog helt sjukt bra för denna elaking, med effekten att striden varade i säkert en timme realtid....

krazhnaya

Veteran
Re: lustig episod [OT]

äh, var iofs ett tag sen jag spelade kult, men kult ska vara skjukt... =) jag vill minnas nån gång vi spelade kult och hade kidnappat en man, hans dotter och hans tonårspojke, tror jag det var, allt gick bra tills det psykotiske möradaren (MB ~-60) och det paranoida galningen (MB ~-??) går bärsärk med avbitar tång, bultsax och automatvapen... skjuter sönder pojken helt och hållet klipper sen av fingrar, händer, fötter, öron osv... häller sedan ut pojkens inehåll över hans far, (eller var det dottern vi hällde ut?)...

Att tillägga är väll att mannen ifråga var en demon, eller nått liknande, som hämnades ganska ordentligt lite senare.

Skäggmisslan

Veteran
Det är väl ingenting. Jag agerade Sl för två stycken dvärgiska lönnmördare (Jag vet, Jag vet) och då de förföljde sitt offer i ett bergsområde i Mûhad så blev de överfallna av 5 vättar, de kände sig lite krigiska så den ena tog sin Krell-Hir-Kharz och började hacka ner de tre som gick på honom medans den andra fick lite ass-kicking an två vättar med träklubbor. För guds skull! han hade en magisk dolk och 16 i färdighetsvärde samt 16 i slagsmål.
han hade dessutom ett chockvärde på 19.

Innan den andra dvärgen hann hacka ner de tre vättarna som hann mötte (vilket tog fyra rundor) så hade de två vättarna med klubbor bonkat ner honom och stod och hoppade upp och ner på hans lik. det var så deprimerande så det inte var sant.

Skäggmisslan