Nekromanti MÄKTIGT gevär!

Punger

Hero
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Tänka om!

Efter att ha läst allt som ni folk här har skrivit så börjar man ju fundera. "Kanske inte är det geväret som passar mig ändå?". Känns som om den bössan får det mesta att blekna. Tuff i måttliga mängder räcker bra åt mig. Men nu har jag iaf fått lite mer insikt vad det gäller gevär.

*Seg efter Hultsfreds Festivalen*

Punger for President!
<A HREF="http://www.punger.cjb.net" target="_new">http://www.punger.cjb.net</A>

PAX

Jordisk Äventyrare
"Leta ihjäl sig", är precis vad RPna kommer att göra då Satan själv står och petar en i ryggen med en DO M8 Angelkill.

Ibland behöver rollpersoner lite hjälp på traven. Set finns alltid någon villig RP som mer än gärna släpar omkring på ett 20kg+ vapen genom halva äventyret.

De´e´ju macho för tusan.

/PAX - vill också göra inlägg ibland.

Maggan

Swordsman
Nejnej... [ot]

Det är en annan film det (som heter "Dödligt Möte" eller nått liknande fult i den svenska översättningen), men den med Dolph är dom typ JÄVLIGT länge i ett torn... Säkert över en timme av filmen.
Jag vet dock inte om det är den som heter "Silent Trigger"...

->>Magnus<<-

->>Magnus<<-

"If i´ll ever meet you, i´ll control alt delete you..."

Johan K

Gammal & dryg
Japp !! (NT)

/images/icons/smile.gif

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>

Draugin

Warrior
Otympligt gevär!

Hörde att geväret var skitbra när man ska storma ett hus eller när man ska gömma det i hölstret, för att inte tala om eldhastighete, jag vet inte om det är med i reglerna men med tanke på vapnets vikt osv så borde man få feta minus på att sikta om man skjuter med det vapnet om man inte ligger ner med ordetligt stöd. Tro mig när jag säger att det finns många sitiuationer som det där vapnet suger getpung....

Draugin

Warrior
Tänkte du smuggla ett Steyr AMR-4 i byxbenet ??

eller vart ? trycka upp det i rektum ???

Draugin

Warrior
inte 2000m utan 900m :)..

Läste det där om long range shooting. Avstånd på 600 - 1000 yards. 1 yard = 0.9m alltså blir det 900m och inte 2000m. Tänkte bara tillägga att när jag var 12-13 år så sköt jag en tietta (exakt mitt i prick) på 300m...

Draugin

Warrior
Barrett

Annars finns det en Demostrationsfilm av krypskyttegevär Barrett M-82A1 på antingen guns.to eller på berettas hemsida att ladda ner.

PAX

Jordisk Äventyrare
Re: inte 2000m utan 900m :)..

Då läste du säkert också följande:

1,000 yards is just about 5/8th of a mile. Unless you have a mountain for a backstop, you are going to need a safety area of at least another mile—and preferably two—behind the target. That much empty real estate is hard to find.

Om jag förstod artikelförfattaren rätt så använde man "vanlig" 7.62mm och 5,56mm ammunition.

Kaliber .50 har kanske en maximal effektiv räckvidd på ca. 2000 meter.

LeJonklev

Swordsman
Tillgången på utrustning beror väl lite på hur man spelar. Gör man som vi och spelar specialtränade agenter som jobbar för europol så bör man ha ganska god tillgång till sånt som kan behövas. Är man däremot självanställd så är det kanske svårare att få tag på hi-techgrejer.

LL

I found it hard, it was hard to find, oh well, whatever, nevermind.

Draugin

Warrior
Re: inte 2000m utan 900m :)..

Tavlan/Föremålet sitter ju fortfarande på 900 meters(1000yards) avstånd, kulan (0.50 BMG) fortsätter säkert upp till 3km till beroende på terräng och vinkel.

DjeVul

Warrior
Barret

Jag tycker AMR låter likt ett Barret rifle... som används för att skjuta pansarfordon... om AMR är mäktigt? Nej, det finns såna gevär och värre... Varför skulle det vara för mäktigt...

Martin
- Man måste ju o...o...offra lite för gameplay!
My ass

DjeVul

Warrior
STORT gevär!!!

Om geväret gör så mycket skada så är det mycket stort... där har du nackdelen. Det är ju för fan ett substitut för raketgevär.