Det verkar finnas inte så få människor som klagar över att man inte kan utföra ordentligt, himlastormande, supermäktig magi i Eon. För deras skull har jag sammanställt en liten lista med möjliga metoder för att uppnå övermäktiga effekter.
1. Kongelerade filament
Vid det här laget har säkert de flesta insett att man genom att ersätta en alstring med konglerat, kan få ganska mäktiga effekter då ett extra filament kan minska svårigheten för besvärjelse.
Den rasande eldstormen [3]
Även känd som: Det flammande infernot.
Färdigheter: Alstra pyrotropi (Ob99T6*), Transformering (Ob1T6**), Besvärjelse (Ob1T6),
Besvärjelse (Ob1T6),
Tidsåtgång: Två rundor.
Räckvidd: 120 meter.
Varaktighet: Två minuter.
*Ersätts förslagsvis med 99 pyrotropiska konglerat. ** Transformering av tre pyrotropiska filament till ataxatropi.
Besvärjelsen skapar en kupol av eld med en radie av åttio meter. Centrum måste vara inom 120 meter ifrån kastaren. Allt inom radien får Ob3T6 i trauma och ob1T6 i smärta per runda, antändningsvärdet är 8. En användbar formel vid belägringar.
Nu säger ni förstås att ingen har råd med 99 kongelerade filament. Det blir ju 99000 silver. Sant, knepet är att tillverka dem själv. Men en tredje magnitudens alkemisk process är ju svindyr! Icke alls, vad är det som kostar? Ingredienser, vad händer om en ingrediens fattas? +Ob1T6 i svårighet, saknas alla tre ingredienserna blir det +Ob3T6 hur klarar man av det? Lätt skaffa ett medelstort eller större laboratorium så klarar man svårigheten. Allt man behöver betala är assistenternas löner. Det behövs i och för sig flera månaders förberedelser för en ensam alkemist men sedan kan han hör ett mycket lågt pris bränna ut en hel borg. Jag räknade lite på saken och kom fram till att 100 kongelerade filament inte behöver kosta mer än 10000 silver om du tillvärkar dem själv och det förutsätter att du använder mycket välavlönade assistenter.
2. Ritualer
Det finns bara en sak som begränsar hur länge man kan hålla på med en ritual, utmatning, svält och törst, det löser du enkelt med följande magiska föremål.
Ritual ring [3]
Klass: Demoniskt aggregat 15
Svårighet: Ob3T6
Varaktighet: Omedelbar
Aktiveringsvillkor: Alltid på
Funktion: Ringen helar varje runda Ob1T6 trauma och utmattning.
Sådär ja nu har du inga problem med utmattning. Det kan vara en bra idé att skaffa något som fixar smärta också, SL kan få för sig att det gör ont att inte äta eller dricka på nått år.
Resan till månen. [14]
Även känd som: Emigrera.
Färdigheter: Alstra ataxatropi (Ob2t6) Ritual (Ob2T6)
Tidsåtgång: 8192 timmar
Räckvidd: Personlig.
Varaktighet: Momentan.
Teleporterar kastaren till en plats han ser eller har besökt tidigare på maximalt 10,000,000,000 kilometers. avstånd.
Det går att göra ritualen bra mycket mäktigare om man alstrar flera gånger och/eller lägger till lite konglerat.
3. Magiska förmål
Det finns ingen begränsning för hur många matriser man kan instalera i ett föremål föreställ dig tio matriser med en gemensam aktivator som vardera skickar ut en andra magnitudens blixt, med var sin generator som kraftkälla. Det behöver inte bli så dyrt om man struntar i ingredienserna.
Det var allt, jag hoppas att ingen spelare ser det här.
TF
Arv och miljö.
1. Kongelerade filament
Vid det här laget har säkert de flesta insett att man genom att ersätta en alstring med konglerat, kan få ganska mäktiga effekter då ett extra filament kan minska svårigheten för besvärjelse.
Den rasande eldstormen [3]
Även känd som: Det flammande infernot.
Färdigheter: Alstra pyrotropi (Ob99T6*), Transformering (Ob1T6**), Besvärjelse (Ob1T6),
Besvärjelse (Ob1T6),
Tidsåtgång: Två rundor.
Räckvidd: 120 meter.
Varaktighet: Två minuter.
*Ersätts förslagsvis med 99 pyrotropiska konglerat. ** Transformering av tre pyrotropiska filament till ataxatropi.
Besvärjelsen skapar en kupol av eld med en radie av åttio meter. Centrum måste vara inom 120 meter ifrån kastaren. Allt inom radien får Ob3T6 i trauma och ob1T6 i smärta per runda, antändningsvärdet är 8. En användbar formel vid belägringar.
Nu säger ni förstås att ingen har råd med 99 kongelerade filament. Det blir ju 99000 silver. Sant, knepet är att tillverka dem själv. Men en tredje magnitudens alkemisk process är ju svindyr! Icke alls, vad är det som kostar? Ingredienser, vad händer om en ingrediens fattas? +Ob1T6 i svårighet, saknas alla tre ingredienserna blir det +Ob3T6 hur klarar man av det? Lätt skaffa ett medelstort eller större laboratorium så klarar man svårigheten. Allt man behöver betala är assistenternas löner. Det behövs i och för sig flera månaders förberedelser för en ensam alkemist men sedan kan han hör ett mycket lågt pris bränna ut en hel borg. Jag räknade lite på saken och kom fram till att 100 kongelerade filament inte behöver kosta mer än 10000 silver om du tillvärkar dem själv och det förutsätter att du använder mycket välavlönade assistenter.
2. Ritualer
Det finns bara en sak som begränsar hur länge man kan hålla på med en ritual, utmatning, svält och törst, det löser du enkelt med följande magiska föremål.
Ritual ring [3]
Klass: Demoniskt aggregat 15
Svårighet: Ob3T6
Varaktighet: Omedelbar
Aktiveringsvillkor: Alltid på
Funktion: Ringen helar varje runda Ob1T6 trauma och utmattning.
Sådär ja nu har du inga problem med utmattning. Det kan vara en bra idé att skaffa något som fixar smärta också, SL kan få för sig att det gör ont att inte äta eller dricka på nått år.
Resan till månen. [14]
Även känd som: Emigrera.
Färdigheter: Alstra ataxatropi (Ob2t6) Ritual (Ob2T6)
Tidsåtgång: 8192 timmar
Räckvidd: Personlig.
Varaktighet: Momentan.
Teleporterar kastaren till en plats han ser eller har besökt tidigare på maximalt 10,000,000,000 kilometers. avstånd.
Det går att göra ritualen bra mycket mäktigare om man alstrar flera gånger och/eller lägger till lite konglerat.
3. Magiska förmål
Det finns ingen begränsning för hur många matriser man kan instalera i ett föremål föreställ dig tio matriser med en gemensam aktivator som vardera skickar ut en andra magnitudens blixt, med var sin generator som kraftkälla. Det behöver inte bli så dyrt om man struntar i ingredienserna.
Det var allt, jag hoppas att ingen spelare ser det här.
TF
Arv och miljö.