Nekromanti Mäktigaste magikerna i mundana.

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
Nej besvärjelsen kräver fortfarande inte avstånd bara för att den är improviserad. Beröring med areaeffekt räcker gott och väl. Avstånd är ju bara överflödigt faktiskt.

Avståndseffekten kombinerat med areaeffekt ger inte 30m diameter areaeffekt. Bara 30 meters räckvid och sedan 2 meters diameter area som påverkars.

Avstånd är överflödigt.


/poseur, huvudvärk
 

Fienden

Hero
Joined
11 Oct 2008
Messages
1,655
Location
Någonstans i ödemarken
Poseur said:
Nej besvärjelsen kräver fortfarande inte avstånd bara för att den är improviserad. Beröring med areaeffekt räcker gott och väl. Avstånd är ju bara överflödigt faktiskt.

Avståndseffekten kombinerat med areaeffekt ger inte 30m diameter areaeffekt. Bara 30 meters räckvid och sedan 2 meters diameter area som påverkars.

Avstånd är överflödigt.


/poseur, huvudvärk
Hur får du Areaeffekt du inte har Avstånd?
Hittar inte en effekt i ataxatropi som heter Area. :S
Finns den?

Det jag försöker säga är att man måste ha längd Avstånd
för att kunna improvisera fram Areaeffekt.
 

Regmolar

Swashbuckler
Joined
30 Mar 2006
Messages
2,062
Vad som är värre är att det inte går att transformera med improviserad magi.
Varför förstår jag inte, dock. :S
Med 95 % sannolikhet av rena balansskäl, då det är den stora fördelen med formaliserad magi (om man inte slåss mycket med magin och därmed har stor nytta av den där lilla hastighetsökningen).

Sedan har jag sett lite olika magiteoretiska förklaringar på lite mindre metanivå här på forumet, men för Mundanas invånare är det helt enkelt ett faktum (som att kol inte kan smälta (vid atosfärstryck) - kräver också förklaringar way over deras vetenskapliga nivå).
 
Top