Nekromanti Mäktigaste SLP

And H

Veteran
Jag skulle vilja påstå att draken i tempelherren är det farligaste man kan möta på. Siratsia är ju ganska snuskig men hon skulle ändå få stryk och Farbror nikotin vet jag inte hur han är men han kan nog inte vara värre.
Detta utesluter givetvis Demonfurstar för då skulle man lika gärna kunna döda gudar.

Ximnipot69

Swordsman
Farbror nikotin??? [nt]

<small><small><small><small><small><small><small><small><small>.</small></small></small></small></small></small></small></small></small>

Vicotnik är värre än en demonfurste.........

Iofs är farbor niktotin som du kallar honom, dvs Vicotnik, bra mycket värre än en vanlig demonfurste som dom beskrivs i monsterboxen.

Herr Ågren

Veteran
Man kan ju för fasen inte bortse från Döden själv, dvs Dödsängeln/Liemannen som beskrivs i monsterboxens bok 3: Kaos. Ett övermänskligt och oövervinnerligt väsen som det egentligen ter sig löjligt att beskriva i otillräckliga speltekniska termer och värden. Med tanke på att Dödsängeln är fullkomligt odödlig och bara tillfälligt kan besegras av jordiska varelser om de lyckas förgöra dess fysiska kropp (som har 200 KP och bara kan tillfogas någon som helst skada med magiska vapen, vilka gör blott halva sin normala skadeverkan), samt har förmågan att bara genom att rikta pekfingret mot ett utvalt offer kan paralysera denne så länge den behagar (visserligen ställs PSY mot PSY på motståndstabellen, men Dödsängelns PSY = 63). Om Dödsängeln mot all förmodan skulle vara på väg att åka på däng och känna sig trängd, utnyttjar den lämpligen sin förmåga att teleportera sig vart som helst och går till förnyat angrepp i ett bättre läge. Och som sagt, har man väl förargat ängeln genom att övervinna den i strid, är det bara en tidsfråga innan den återkommer i ny skepnad för att ta revansch...

Rosen

Myrmidon
Jag skulle vilja påstå att draken i tempelherren är det farligaste man kan möta på.

Tja, kom ihåg det lilla soloäventyret som fanns med i tidiga boxutgåvor - om man vände och gick därifrån så materialiserades en figur framför en som sa "Jag är Den Allsmäktige Spelledaren. Du har misslyckats!", och så dog man.
Hårdare nöt än han är nog svår att komma på. (-:

Siratsia är ju ganska snuskig men hon skulle ändå få stryk

"Ooh!! Hårdare, hårdare!" (-:

Farbror nikotin vet jag inte hur han är men han kan nog inte vara värre.

Vicotnik var rätt uppenbart Ereb Altors svar på Sauron - självaste typ ondskan personifierad i denna världen - och bör därmed per definition vara orörbar för vanliga RP-sluskar.

--
Åke

Punger

Hero
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Gudarnas vrede

Det var tydligen en Torsby-bo som hade fixat ihop ett eget äventyr. Det första man gjorde var att bli MOSAD av en hand som dök ner ifrån himlen. Så var man död... Gudar är inte att leka med.

Inte för att det är någon direkt SLP som vanligt men man blir som spelare lite chockad när man spelar. Kortare äventyr får man leta efter.

*Om någon känner sig träffad som "tillverkare" av äventyret kan denna meddela mig*

Lambi

Swordsman
Håller med, den draken är inte riktigt en purken svartnisse med en gaffel i handen. Fast jag måste kanske också säga att Vicotnic borde vara mäktigare, inte för att jag kan tro att någon kan vara mäktigare än den odöda draken och ännu inte lagt världen under fotknölarna... Det är ju inte meningen att man ska kunna komma i närheten av honom, utan det är mer av en stor skugga som man kan bli rädd för, om man nu vågar sig över muren...
Nicotin dödar antagligen saktare än Vicotnic... skulle jag tro

Aeüolén

Veteran
Den mäktigaste SLP jag träffat på var en av mina egna RPs som fick tag i nån magisk kula som gjorde att han kunde suga i sig människors själar (med deras samlade erfarenheter, kunskaper och PSY) han blev dock efter ett tag alltför mäktig och SL tog överhonom med argumentet att han blev besatt av att "äta" själar eller nåt... Hursomhelst träffade vi på honom i ett senare äventyr, han hade då blivit mäktigare än gudarna och var smått instabil.

Shaggy

Swordsman
Dödsängeln

Precis vad jag också tänkte skriva. Dödsängeln lär expediera såväl urgamla drakar som urgamla demoner utan större problem.

Jag vet inte om det är någon skillnad mellan Monsterboken och DoD Monster men i den förra kan Dödsängeln även bli osynlig efter behag och peka på en person som då får slå på skräcktabellen med +50 (motsvarande +10 i EDD/nyare DoD tror jag). Att ha FV 40 med en lie som gör 2T10 i skada är ju inte heller fel, bara det...

Adsinistratus

Veteran
Min satsning på vem som är mäktigast är nog de odödas och den eviga plågans gudinna, Imária. Hon blev som tur är inspärrad under monturerna av den tredje konfluxen, och kan inte komma loss av egen kraft (däremot kan hon bli befriad).

Om hon skulle komma loss förlorar alla inom ett stort avstånde (typ hela monturerna) automatiskt 4t6 psy-poäng (ej permanent) , och om de dör omvandlas de till zombier. De som inte dör av det försöker hon förslava för hand (hon har psy 150). Hon kan automatiskt lägga i princip alla nekromantiska, elementarmagiska och mentalistiska besvärjelser med en effektgrad mellan 1 och 10 och hon kan dra psy-poängen besvärjelsen kostar från något stackars offer i närheten.

"Hittills finns ingen känd metod att förinta henne..."

Rickard

Urverk speldesign
Re: Dödsängeln

Det äckligaste med Dödsängeln är väl ändå att ingen magi rår på denne, endast magiska vapen gör skada på'n och då ger vapnena bara halv skada. Och om någon skulle lyckas döda dödsängeln förvisas den bara tillbaka till dödsriket för att vara där en dag..

/[color:448800]Han</font color=448800> som aldrig skulle slänga fram dödsängeln för bofferspelare

Perenna

Swordsman
Re: Dödsängeln

Jag vet inte om det är någon skillnad mellan Monsterboken och DoD Monster men i den förra kan Dödsängeln även bli osynlig efter behag och peka på en person som då får slå på skräcktabellen med +50 (motsvarande +10 i EDD/nyare DoD tror jag).

Om jag inte minns fel så har dödsängeln 'bara' STY 90 i Monsterboxen. Det fattas alltså 110 poäng för att komma upp till Monsterbokens STY 200!

ha FV 40 med en lie som gör 2T10 i skada är ju inte heller fel, bara det...

...och oavsett om man har STY 90 eller 200, så är det en ganska saftig skadebonus på det /images/icons/wink.gif

^ DeXteR ^

Veteran
Varför har alla glömt Siratsia?

Siratsia måste nog vara vidrigast av alla...! Bara faktum att hon behärskar alla kända besvärjelser till ett FV av MINST 28!
+ att hon har ett par fina föremål + lite av sina fina egna besvärjelser.... typ Ingenting-besvärjelsen iofs blir man "bara" förflyttad till hennes egen dimension men där kan man räkna med att stöta på det mesta elakt i världen som hon ogillar! alla hennes besvärjelser är super kvicka! hon har ju trots allt lite hi tech förmågor! "bara" 20 olika hjälteförmågor.... :gremsmile:

Näää... är faktiskt tveksam till om det finns nån som kan besegra henne.....

And H

Veteran
Men.....

Varken siratsia eller någon döds gudinna skulle klå honom i envig då initiativ på besvärjelser baseras på den som har mest PSY efter man har lagt besv. och med tanke på att det är ytters troligt att draken har samlat på sig nåra HP(han e 13 000 år så kan han ju lägga typ ELD E800 Kvickt(S>30) och fysiskt och ge 800t6 i skada och ändå ha fler Psy än döds gudinnor och siratsia(Typ PSY 40). Döds ängeln kan jag hålla med om att han är värre eftersom att han är odödlig men det är ju inte meningen att man ska döda honom, draken måsteman ju döda för att klara äventyret. Vikotnik vet jag inte så myckert om men han har nog inte mer än 900 i PSY.

^ DeXteR ^

Veteran
Re: Men.....

Men han knäcker inte Gusten the ghost jag nyss gjorde....
Han dödar automatiskt hela världen när han tänker den tanken och inget kan hindra det.... :gremsmile:

Vicotnik är värre än Siratsia

Vicotnik har typ 50 i sina besvärjelser. Sen har han 84 i psy, vilket är högre än Siratsias 50-någonting.

And H

Veteran
Jo men jag tror mest att det är storleken på han som e fel (200m lång 500m vingar STO 5) för det står ju även att när han har 1000 psy så ska han döda alla och förvandla altor till en del av inferno. och detta skulle vara ganska snart därför måste de döda den.

Riddaren

Swashbuckler
Det är mycket som är konstigt med hans data, inte bara STO.

På Altors Viddare fanns en bra genomgång av hans data och mycket bra gissningar på sanningen. Dock är ju sidan nere, och jag vet inte om det är skickad till www.spelledare.com som fick mycket av materialet.

Riddaren

Rosen

Myrmidon
Jo men jag tror mest att det är storleken på han som e fel (200m lång 500m vingar STO 5)

Jag lyckades först läsa det där som "200m lång, 500 vingar" och tänkte att det var ett klart mysko kreatur. (-:

--
Åke