Nekromanti Människo bok...

Krille

Super Moderator
"Vet någon när Människo boken kommer???"

Bara om det står på releaseplanen. Annars vet nog inte ens Neogames själva.

Dessutom är människor ett mycket mer komplext ämne än alver, dvärgar och tiraker, så där är det snarare aktuellt med en bok om varje människokultur. Och du har redan fått två: Asharien&Soldarn och Consaber. Plus det som står i Mundana och Geografica.

nicole

Warrior
Re: Människobok...

Det kommer en så småningom, infon nedan är hämtad från www.neogames.se. Det är en bra sida att kolla *tipsar*:

BARBARER & MÄNNISKOFOLK
Release: ej fastställt
art.nr. 5042
80 sidor (preliminärt)
I Barbarer & människofolk beskrivs exempelvis människornas bakgrund, historia och kultur. Följande folkslag behandlas: vanarer, kamorianer, kragg (och eyren), tauper, veddo, adasier, tosher, darkener och zhaner. Fokuseringen ligger mer på folkslag, traditioner och primitiva samhällen. Barbarer & människofolk kan sägas utgöra den sjätte boken om Mundanas folk (de övriga är Alver, Tiraker, Dvärgar, Misslor och Bestialiska folk).

Under tiden kan du ladda ner ett extra kapitel om Mundana här. Där står det endel om människoraser

Zaaken

Veteran
Jag kanske har fel nu men för ett tagsen (bra tagsen) var det många som sa att Barbarerna inte skulle få en bok eller kapitel utan var utlämnade till alla SL att forma som dom ville...Jag kanske har fel men så sades det så?

Men kommer dom få en bok/kapitel?

Gwindor

Veteran
Varför mobbad cirefalier så hårt egentligen? Det står inte om någon "Cirefaliska Samväldet"-modul i releaseplanen i alla fall...

Jag vill veta hur jag ska rollspela min cirefalier på bästa sätt. Bums! :gremsmile:

Alharra

Warrior
Cirefalier

Du har en poäng med att det borde komma en modul om Cirefaliska Samväldet men några korta tips:

1. Gift dig med en nära släkting, gärna din syster
2. Ha mycket pengar
3. Gör av med mycket pengar
4. Försök inte skinna någon (för mycket, eller framförallt lät inte honom märka det), då blir Cirza arg :gremmad: