Hubbard
He, jag tänkte på det igår. En kuf kom fram till mig på stan och ville sälja en bok av scientologpappan L.Ron Hubbard om Dianetik, och jag köpte den för en tia. Nå, vad jag än läser i den boken, så kan jag
bara tänka på rollspel! Jag har hur mycket idéer som helst på Clearade skurkar i en S/F-kampanj, Altitud som begrepp i Eskapix (tack, Ron! Det är faktiskt en bra term på fenomenet som avgör vem som har inflytande över vem) och såsom kult i Kult vore några flippade dianetiker mycket otäckare än de CoC-influerade demonologer som det är tänkt att man ska spela med.
Dessutom gillar jag ordet "abberation" som han använder för alla sorters psykiska störningar. "Abberation". Det är vackert det. "Clear", det är fult.
---
Å så tja, första gången jag läste om
palenteologisk kost så slutade det hela med
följande rollspelskoncept...
Jag menar... kolhydrater... Det är ju det häftigaste näringstillskottet. Det går upp i hjärnan. Hur svårt är det att hitta på ett rollspelskoncept efter det?
:^)
/Rising
som vill starta sin egen religiösa sekt. Vi ska döda akademiker och bo i en stuga och leka "gissa när brödet hoppar upp ur brödrosten" och ha en massa pisk-på-rumpan-sex (Lilla gumman, nu förstår du väl varför jag kallas för RIS-ing? Hö hö hö!) och sälja videoband över nätet och sedan kommer Aschberg komma med hemlig kamera och... Okej, mamma, jag lugnar mig nu. Ja, jag har tagit mina tabletter....