Nekromanti Mäster miniatyrgubbsspelare sökes

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
För ett halvårs sen så köpte jag en pdf nämligen:
Song of Blades and Heroes
Det jag undrar är det någon som har provat/hört/gissar nått om det?
Jag har tokdålig koll på sådana spel och har svårt att bedöma om det suger eller inte.

Jag har provat spelat det typ två gånger med min son men blev inte riktigt klok på vad jag tycker.
Jag gillar att det är mycket enkelt det vet jag i alla fall.

Om det nu skulle vara så att "Mäster miniatyrgubbsspelaren" inte har spelet men är hemskt sugen på att ta reda på om det är bra så kan man nog få "låna" pdf,n av mig. :gremsmile:

Har även köpt expansionerna och snart kommer även ett rollspel som bygger på spelet.

Ram

Skev
Jag har inte spelat det, men läst lite om det. Det finns en spelblog om det här.

Jag har varit riktigt sugen på att testa det med mina D&D minis, men har inte kommit mig för.

Axelsson

Warrior
Inte någon som har en åsikt?
Får väl tolka det som ett milt tummen ner för spelet eller nått. smile
Jag har en åsikt och den är knappast tummen ner. Jag gillar SBH skarpt, friheten i spelet känns helt underbar. Inga markörer och dylikt, utan bara fullt ös från början till slut.

Nu har jag inte spelat jättemycket sen jag testade det första gången, men jag tycker att det är klart jämförbart med Necromunda som är mitt favoritspel när det gäller figurspel. Troligtvis skulle jag tycka att det var betydligt bättre om det fanns lite mer scenario/äventyrs-tänk i det. Förhoppningsvis finns det lite mer sådant i de nya böckerna.

Nackdelen med det är att det känns som det går lite väl snabbt utför med ens gäng när man tagit lite stryk. Dock har jag spelat det allt för lite för att säga om det är en korrekt känsla.

Nä, nu blev jag ruskigt sugen på att spela det igen.. :gremsmile: