Okej, jag ska försöka samla mig lite och därefter ägna tiden åt arbete.
Röstläget är under all kritik
Vi måste samla oss, just nu är det förskolenivå på ordningen bland röster. (Såhär ser vi ut för utomstående
Skrik dig hes! )
Följande ligger i topp:
KK (3) Impetigo, Skarpskytten, Empiricus
Sidd (3) Brynolf, Andersson, Anthrox
...sedan har vi ett gäng på två röster:
Brynolf (2) Rasmus, LegoIvar
Andersson (2) fjodor, Basse
Basenanji (2) HerrK, Waterhouse
Impetigo (2) Octagonal, Häger
Gammelrävar hittar röstverktyget här:
https://werewolf.florin.nu/82082
De där olika alternativen kan absolut kokas ned till tre. Jag vill fortfarande att vi drevar Andersson så jag släpper inte honom riktigt än, men kan om inget händer byta till den jag tycker är mest misstänkt av KK och Sidd.
Den fantastiska ulvrationalitetsteorin lär få pris på årets gala!
...eller?
Jag tycker faktiskt att den är tänkvärd och hjälper oss att analsyera spelet. Jag har ju tex sagt att en viss typ av ulv väljer en viss typ av förmågor och se, Empiricus och Brynolf visar hur det skulle kunna gå till:
Brynolf resonerar om hur MU kan ha tänkt Det där tycker jag faktiskt är genialt spelat och bara att Brynolf har så genomtnkta resonemang dels om sig själv och dels om hur MU borde ha gjort – grönar honom i mina ögon.
Empiricus menar att han själv skulle ha kunnat köpa sex ulvar vilket blir viktigt att hålla i minnet när spelet fortsätter. Kan det vara så? Att vi har så många ulvar i spel alltså? Nja, det är nog magstarkt, men visst är det intressant hur både E,piricus och Brynolf faktiskt resonerar om spelupplägget?!
Jämför då det med hur många resonerade i början av tråden, där jag väljer exempel utan närmare eftertanke på vem som skrev det:
Anthrox gissar på tre ulvar
Rasmus gissar på 4-5 ulvar
Min ganska intetsägande post föreslår antingen två eller många ulvar... (usch den där är knappast bra, men min ärliga tanke. Jag vill verkligen inte dumt binda fast mig vid en tes om att "det MÅSTE vara tre ulvar för allt annat är jättedumt juh!!!11!!")
Hursomhelst, jag vill att vi fortsätter tänka så här. Det vi kan ta för givet är att
Mäster ulv inte har slumpat hur hen ska spela! Det finns en rationalitet som vi kan utnyttja!
Som slutpoäng har jag nu börjat fundera på två trådar jag tänker mig är värda att följa:
1) Mäster ulv och hans kompanjoner är livrädda för väktaren, siaren eller bägge. Därför är de beredda att riskera att bli anklagade för att fiska efter powerroller. De vill (och känner att de måste!) hitta siaren/väktaren som är det enda som kan stoppa dem. Tyder också på att det kan finnas ganska många på ulvlaget. Vi borde intensifiera diskussionerna kring ev fiske efter powerroller, huruvida det är bar elelr inte att outa, vilka som vill rösta ut vem mm (jag tänker att de som gärna vill ha fram powerroller röstar på ett särskilt sätt). Sidd m fl kan räknas hit.
2) Tystnaden är den bästa ledtråden. Jag följer vissa här som verkligen lågflyger, men snyggt. Det går enkelt att räkna antal inlägg, men ännu viktigare är att se vad som skrivs i de få inläggen. Andersson och HerrK är mina favoriter, men det finns fler: fjodorsenuba och Octagonal lutar sig snyggt mot väggen i tystnad. Waterhouse, vinnaren i det senaste partiet och en riktigt slipad typ kastar ur sig slappa anklagelser och analyser och är inte sig själv. Om jag inte tar fel har de föreslagit att det bara ska finnas tre ulvar i spel. Är det varulvsspels-kamouflage för ett ulvteam om fyra personer?
Vi ses senare i eftermiddag, men kvällen kan bli roddig pga konsertbesök mm.