En annan spaning, vet inte själv om den är bra eller dålig.
Detta är Hägerns första varulvsspel. I post 207 runda 1 använder han ordet "beröringsskräck". Det har då använts fyra gånger i spelet. I post 11-Basse, post 16-anth-citerar-post 11, post 164 impe, och post 173-häger-citerar-impe. Så man kan ju fundera på om Hägern har plocket upp ordet i de två poster plus två citat det förekommit i, eller om han lärt sig det i ulvchatten. Notera att Sidd i post 145 säger: "De Musketör-ulvarna för tillfället: Basse-Skarpskytten-Impetigo. Motivering: De backar upp varandra utan substans och har en sådär osynlig beröringsdistans som verkar påklistrad." Så bägge två använder samma typ av rätt tunna argument (beröings-skräck/-distans) i samma läget i partiet.
@Skarpskytten , min kära gamla käpphäst! Jag lägger upp den här godingen igen eftersom den är så korkad.
I post
207 när jag "använder" ordet beröringsskräck, så är mitt exakta citat alltså
Vem var det som sa beröringsskräck?
Detta skriver jag i en post om Impe, tre timmar efter att han skrivit
Hägerstrand försöker spela frejdigt och med raka rör men det blir tydligt att han inte har erfarenheten som krävs för att smyga in sin ulvagenda i den bybopersona han försöker sälja in. Ett exempel är hur han hakar på Waterhouse mot mig i Octagate, ett annat hur han sätter upp sin ulvkompis Legolvar på rödlistan för att motbevisa beröringsskräck.
Detta vet
@Skarpskytten. Han har sett Impes citat ovan, för han nämner det i uppräkningen av användningar av ordet ("post 164 impe"). Att han klipper bort "vem var det som sa" när han citerar mig och struntar i att ta med kontexten är ett
aktivt val. Ett aktivt val att klippa bort kontext i syfte att driva ett narrativ. Sånt ligger bara i ulvarnas intresse att göra.
(Huruvida "beröringsskräck" är ett på något sätt ovanligt ord som man behöver en ulvchatt för att lära sig är en annan fråga. Jag håller inte med honom där heller, men det rödande är alltså inte att han tycker det utan att han aktivt försöker spinna en story)
@Waterhouse har redan besvarat att han tycker det här är ett svagt case.
@Octagonal @Basenanji @Andersson Ni röstade på Skarpskytten i slutet av R3. Varför har ni släppt honom?